|
|
کدخبر: ۱۵۷۶۴۷

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری اولین نشست سه جانبه پیرامون اجلاس جهانی کار خبر داد و گفت: سازمان جهانی کار، در نشست امسال بر موضوع حمایت از مزد و همچنین منع تبعیض در اشتغال و حرفه تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وقفی گفت: اولین نشست کمیته سه جانبه به منظور هم اندیشی و بحثپیرامون موضوعات مطرح در یکصد و سومین اجلاس بین المللی کار بین دولت و شرکای اجتماعی برگزار شد.

سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از برگزاری این نشست را بررسی موضوعات مطرح پیرامون شرکت در اجلاس بین المللی کار عنوان کرد و افزود: امیدواریم با استمرار این نشست و جمع آوری اطلاعات تخصصی، زمینه انعکاس عملکرد مثبت دولت را در این اجلاس فراهم کنیم.

وقفی با اشاره به دستور کار این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که امسال سازمان بین المللی کار بر آن تاکید دارد بحثمقاوله نامه شماره ۹۵(حمایت از مزد) و مقاوله نامه شماره ۱۱۱(منع تبعیض در اشتغال و حرفه) است.

وی بیان داشت: گذار از اقتصاد رسمی به اقتصاد غیررسمی، تقویت اقدامات برای پایان دادن به کار اجباری، استانداردهای بین المللی کار و گفتگوی اجتماعی و فعالیت های صنفی کارگری و کارفرمایی؛ از جمله چهار موضوعی است که در یکصد و سومین اجلاس بین المللی کار مورد بحثو گفتگو قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار