|
|
کدخبر: ۱۵۸۳۲۴

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران مدارس را به عنوان مرجع فرهنگی در محله خود بیان کرد و گفت: مهم ترین آسیب، ضعف عملکرد فرهنگی مدارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اسفندیار چهاربند با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است و فرهنگ باید دغدغه اصلی ما باشد.

وی با اشاره به این که در حوزه فرهنگ مخاطب اصلی وزارت علوم و آموزش و پرورش هستند و این موضوع تکلیف آموزش و پرورش را سنگین می کند، افزود: بی تدبیری، ضعف و هجمه های طراحی و اجراشده دشمن از جمله موانع است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران خواستار آسیب شناسی از تهدیدهای پیرامونی شد و ضمن تأکید بر این موضوع که خواستگاه انقلاب ما فرهنگی بوده است، با یادآوری این که دشمنان با اصل نظام مشکل دارند، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک مرجع فرهنگی وظیفه سنگینی دارد.

وی گفت: آموزش و پرورش باید به حالت فعال در زمینه برنامه ریزی فرهنگی در مسائل وارد شود.

چهاربند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: مراجع فرهنگی باید برنامه های فرهنگی کشور را نقد کنند تا جلوی انحراف ها گرفته شود. در بحثفرهنگ یک محور اصلی، زنده بودن و فعال بودن مراجع فرهنگی و ایفای نقش متناسب با مأموریتشان است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران مدارس را به عنوان مرجع فرهنگی در محله خود بیان و اضافه کرد: مهم ترین آسیب، ضعف عملکرد فرهنگی مدارس است.

وی ضمن اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه را کانون تربیت محله دانست و کوچک انگاری زبان فارسی، بی ارزش جلوه دادن نهاد خانواده، ترویج لذت جویی به عنوان یک ارزش، ترویج اباحه گری و… را از محورهای رخنه فرهنگی دشمن قلمداد کرد.

چهاربند با اظهار این که آموزش و پرورش مروج انقلاب اسلامی است بر توجه بیش تر به امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار