|
|
کدخبر: ۱۵۸۵۳۰

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه از فرودگاه زاهدان بازدید و بر آغاز عملیات اجرایی باند دوم آن تأکید کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه بین المللی زاهدان، توسعه باند دوم این فرودگاه را امری ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم این باند برای نشست وبرخاست هواپیماهای مسافری پهن پیکر آماده شود.

وی با بیان این که رییس جمهوری توجه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان دارد، اظهار کرد: وضعیت پایانه های این استان نیز به لحاظ مرزی بودن آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: درسفر به زاهدان بخش های مختلف حمل ونقل هوایی، دریایی، زمینی وریلی این استان مورد بررسی قرار می گیرد و اقدامات لازم نیز در خصوص آنها انجام خواهد شد.

آخوندی در سفر به استان سیستان و بلوچستان ازمحورهای زاهدان – بم وزاهدان – زابل نیز دیدن خواهد کرد.

بنابراین گزارش، هم اکنون علاوه بر انجام ۸۸ پروازی که هرهفته مسافران را در مسیرهای داخلی جابجا می کنند، پروازهای خارجی در مسیرهای دبی، نجف، بغداد و جده نیز از طریق فرودگاه زاهدان انجام می شود و قرار است بزودی پروازهای زاهدان به کراچی و کویته پاکستان نیز از طریق این فرودگاه راه اندازی شود.

طرح توسعه باند دوم فرودگاه هم اکنون پس از انجام مناقصه و مشخص شدن پیمانکار آن آماده است تا در صورت موافقت هیات مدیره شرکت فرودگاههای کشور در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

همچنین قرار داد احداثاین باند ۴ هزار و ۲۵۰ متری جدید به مبلغ ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آماده امضا است تا، علاوه بر عریض شدن و تثبیت مقاومت آن، برای نشست و برخاست هواپیماها آماده شود.

باند کنونی فرودگاه زاهدان که از ۲۰ سال پیش به بهره برداری رسیده، پس از بهره برداری از باند جدید به عنوان تاکسی وی از آن استفاده خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار