|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۰۸

فرستاده ویژه رئیس جمهور بروندی با قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد. قرار است آموزش فنی و حرفه ای اولین گروه از کارآموزان فنی و حرفه ای این کشور از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در ایران آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرستاده ویژه رئیس جمهور بروندی با هدف پیگیری و اجرایی شدن سند همکاری مشترک با ایران با قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد. سیدابوالحسن فیروز آبادی در این دیدار با اشاره به امضای سند همکاری مشترک با کشور بروندی گفت: دولت و به ویژه وزات تعاون کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه ای به همکاری مشترک با کشورهای آفریقایی دارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفر هیئت های کارشناسی ایرانی به بروندی برای بررسی زمینه های همکاری مشترک اظهارداشت: افق های خیلی روشنی برای روابط دو کشوردر زمینه های آموزش نیروی انسانی به خصوص آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد.

فیروز آبادی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های وزارتخانه در زمینه آموزشی های فنی و حرفه ای افزود: قرار است در اوایل اردیبهشت اولین گروه برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای وارد ایران شوند و امیدوارم با حمایت وزارتخانه این آموزش تداوم داشته باشد.

وی به برخورداری این وزارتخانه از قدرت اقتصادی صندوق های بیمه ای در کشوراشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود، این وزارتخانه آمادگی لازم برای مطالعه و همکاری در زمینه معدن با کشور بروندی را دارد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عملیاتی شدن احداثمرکز آموزش فنی و حرفه ای در بروندی تاکید کرد و بیان داشت: احداثو راه اندازی این مرکز می تواند نقش مهمی در شناخت مردم دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین " شریف ماجد عبدالرحمن " فرستاده ویژه رئیس جمهور بروندی با اشاره به روابط بسیار خوب دیپلماتیک فی مابین بر حمایت های کشورش از مواضع ایران در صحنه های بین المللی تاکید کرد و گفت: امیدوارم این روابط در زمینه های مختلف اقتصادی صنعتی و آموزشی توسعه یابد.

وی از امضای ۹ سند همکاری بین ایران و بروندی خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این سند همکاری مشترک زمینه های همکاری بهتری فراهم شود.

ماجد عبدالرحمن با اشاره به حمایت های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی گفت: ۱۳ درصد از جمعیت بروندی را مسلمانان تشکیل می دهند که امیدواریم همکاری مناسبی در زمینه های مختلف داشته باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار