|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۷۶

معاون وزیر نیرو در پاسخ به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نامه ای به استانها ارسال شده تا صنایع بالای یک مگاوات برای ۲۰۰ ساعت از تیر و مرداد کاهش بار داشته باشند که ما هزینه آنها را جبران می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای تأمین مطلوب برق در تابستان هر سال، برنامه ریزی می شود تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در فاصله بین تابستان تا تابستان به مدار بهره برداری بیاید اما در عمل به دلیل اختلافات دما و اختلاف از سطح دریا، حدود ۳ هزار مگاوات قابلیت تولید اضافه می شود.

وی افزود: از تابستان ۹۲ تا این ساعت، حدود ۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار کرده ایم و پیش از تابستان ۹۳ یکهزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی نیز وارد مدار خواهد شد که در عمل ۲۵۰۰ مگاوات قدرت عملی تولید برق کشور افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه پیک مصرف برق تابستانه سال گذشته ۴۶۴۰۰ مگاوات بود، گفت: با افزایش ۳ هزار مگاواتی ظرفیت تولید، امکان تأمین برق پیک ۴۹ هزار مگاواتی را داریم اما پیش بینی می شود پیک سال جاری به ۵۰ هزار مگاوات برسد.

وی ادامه داد: برای جبران این یکهزار مگاوات، برنامه ریزی کرده ایم تا صنایع و مصرف کنندگان بالای یک مگاوات برای ۲۰۰ ساعت از ماههای تیر و مرداد کاهش بار داشته باشند که ما هزینه آنها را جبران می کنیم.

فلاحتیان با بیان اینکه این مدیریت بار در صنایع با جداول زمان بندی شده اعمال می شود، اذعان داشت: صنایع را تشویق می کنیم تا دوره تعمیر خود را به تابستان منتقل کنند یا در ساعات مورد نظر، شیفت کاری را کاهش داده و در نیمه شب این افت تولید ناشی از کاهش شیفت کاری را جبران کنند، در این صورت بدون دادن خاموشی به صنایع می توانیم از پیک مصرف برق عبور کنیم.

وی افزود: این روش، مدیریت پاسخگوی بار است که سالهاست در کشورهای اروپایی اجرایی می شود و ما نیز نامه ای به استانها ارسال کرده ایم تا شرکت های توزیع با همکاری صنایع هر استان بتوانند پیک مصرف را مدیریت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار