|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۳۲

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۳ محدوده زوج و فرد و تقاطعات اصلی پایتخت به دوربین های کنترلی مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سرهنگ سیدتیمور حسینی در نخستین نشست خبری خود با تاکید بر ارتقاء بهره وری و اثربخشی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی پلیس تهران بزرگ در سال ۹۳ ارتقای بهره وری و بهبود مجموعه کارایی و اثربخشی پلیس است چرا که ما به لحاظ کارایی هیچ مشکلی نداریم ولی باید در بحثاثربخشی تمرکز بیشتری داشته باشیم که این مهم نیازمند برنامه ریزی های متعدد در منابع انسانی و مادی و… هست.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش ۳۰ درصدی اثربخشی اقدامات پلیس امکان بهبود ترافیک به صورت محسوس در تهران بزرگ وجود دارد گفت: ما در نظر داریم بشدت از اقدامات هیجانی، احساسی و عجولانه بپرهیزیم و فعالیت های خود را در نهایت هوشمندی، صبر و حوصله انجام دهیم.

سرهنگ حسینی ارتقای انضباطی ترافیکی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی را دو هدف عمده و کلان پلیس راهور تهران بزرگ برشمرد و ابراز امیدواری کرد در سال ۹۳ بتواند به چشم انداز کاهش ۲۰ درصدی سوانح که مورد تاکید فرمانده نیروی انتظامی است برسد.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد چهارمین سال متوالی با روند کاهش تلفات در تهران بزرگ هستیم و امروز نیست به سال ۸۹ کاهش ۵۰ درصدی تلفات را تجربه کرده ایم که برای ادامه دار بودن این روند کاهشی نیازمند برنامه ریزی جدی برای گروه عابران و موتورسیکلت سوارن هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر تغییر رویکرد در برنامه ها و طرح های پلیس گفت: تغییر نگرش ترافیکی یک الزام قطعی است که هم باید در مردم و هم دستگاه های متولی امر ترافیک ایجاد شود.

حسینی در ادامه به تکالیف و حقوق متقابل پلیس و مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم دارای حقوق و تکالیفی هستند و پلیس نیز در برابر مردم حقوقی داشته و تکالیفی را برعهده دارد به دنبال آن هستیم تا این حقوق و تکلیف مردم به درستی استیفا شود.

وی خارج کردن کنترل ترافیک از فضای سنتی را از برنامه های پلیس راهور تهران بزرگ برشمرد و در ادامه افزود: ما به این منظور به دنبال گسترش سیستم های کنترلی هوشمند و آی تی اس هستیم و گزارشات دریافتی نشان داده که در تقاطع ها، معابر و میادینی که به این سیستم های هوشمند مجهز هستند بیش از ۹۹ درصد از مردم انضباط اجتماعی را رعایت می کنند و بزرگراه طبقاتی صدر، تونل های مجهز به دوربین و تقاطعات دارای سیستم ثبت تخلف از نمونه های بارز و موفق این موضوع هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین برخورد باموتورسواران متخلف را از مواردی دانست که سالهاست در دستور کار پلیس قرار دار دو امسال هم پیگیری خواهد شد.

وی تحقق اهداف انضباط ترافیکی را نیازمند برنامه های همه جانبه دانست و گفت: اگر بخواهیم به مسئله ترافیک به صورت منطقه ای جزیره ای و تک بعدی نگاه کنیم قطعا به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید و استفاده از سیستم های آی تی اس تنها یک قطعه از این پاذل هستند اصلاح هندسی معابر حتما مسئله ای که باید به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های هوشمندسازی معابر در سال جاری اشاره کرد و گفت: با اشاره به قول هایی که داده شده امیدواریم رینگ طرح اضطراری زوج و فرد همچون محدوده طرح ترافیک مجهز به دوربین شوند و تمام تقاطعات اصلی و بزرگراره هایی که هنوز به دوربین های ثبت تخلف مجهز نشده اند به این قابلیت بپیوندند.

حسینی توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و خطوط بی آر تی را از دیگر برنامه های در دست پیگیری اعلام کرد و افزود: در سالی جاری به سمت و سویی حرکت خواهیم کرد که با گسترش سیستم های هوشمند از نیروهای انسانی پلیس کاسته شود و به سمت پلیس حرفه ای پیش برویم که این مهم نیازمند اصلاح رفتار مامورین است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین ضمن تاکید بر رعایت حقوق مردم از سوی پلیس وقوع تصادفات را محصول یک تخلف دانست و در ادامه با اشاره به نقش راهنمایی پلیس راهور اظهار داشت: مسئله ترافیک ماحصل مثلثمهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است که پلیس تنها بخش اجرای مقررات را برعهده دارد و صدور گواهینامه رانندگی ازجمله موارد مسئولیتی پلیس در بخش راهنمایی آن است.

حسینی در پایان با تاکید بر تعریف پلیس مطلوب، این پلیس را دارای رفتاری مودبانه، با متانت و در عین حال مقتدرانه توصیف کرد و ضمن اشاره به اصلاح رفتار ماموران و برنامه های خود در این راستا خاطرنشان کرد: ا میدواریم سیاست های اصلاح رفتار ماموران که از سطوح بالا در حال پیگیری است از نظر آماری نیز خود را نشان دهد و از میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۷ کاسته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار