|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۶۱

در جلسه امروز شورای شهر انجام شد

خبرگزاری تسنیم: ئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهروندان همچنین طوماری از پروژه اطلس مال در نیاوران جمع آوری و به دست شورای شهر رسانده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمد سالاری در پنجاه ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم در سال جدید وارد حوزه نظارتی جدی شده است، گفت: کارگروهی با عنوان کارگروه احصای مغایرت های شوراهای معماری مناطق با مصوبات شورا و مفاد طرح تفصیلی ایجاد کرده که اولین گزارش آن به دست اعضای شورای شهر، شهردار تهران و معاونت بازرسی و حراست رسیده است.

وی ادامه داد: دغدغه ای که برای صیانت از طرح تفصیلی ایجاد شد باعثشد معاونت معماری و شهرسازی همگام با کمیسیون و شورا یک هزار و ۱۵۶ بخشنامه و دستورالعمل را که قالبا مغایر طرح تفصیلی بود لغو کند. اما در این راستا شاهد برخی مقاومت های جدی از سوی برخی شهرداران مناطق هستیم و این نگرانی وجود دارد که با برخی فشارها آن بخشنامه ها و دستورالعمل های مذکور دوباره احیا شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می دهم اگر موضوعی در طرح تفصیلی پیش بینی نشده و نیاز است که این امر انجام شود با توجه به اینکه عملا طرح تفصیلی با ساختاری که دارد مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند، موضوعات لازم را در سامانه طرح تفصیلی لحاظ کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود از اعضای شورای دوره چهارم که رویکرد نظارت اجتماعی را ایجاد کرده اند را تشکر کرد و اظهار داشت: هر روز شاهد گزارشات مردمی از تمامی خیابان ها و محلات هستیم به گونه ای که نسبت به قطع یک درخت هم بازرسی اجتماعی انجام می شود و حتی نیاز به بازرسی شهرداری و شورا نیست.

سالاری تصریح کرد: روز گذشته گزارشی از یک ملک دو هزار و ۶۰۰ متری واقع در ولنجک که در پهنه جی ۳۲۰ قرار دارد به دستمان رسید که در سال ۹۰ برای آن پروانه صادر شده است؛ همه اعضای شورا می دانند درسال ۹۰ همه پرونده ها حتی پرونده های ۲۰۰ یا ۳۰۰ متری با توجه به طرح تفصیلی که نهایی و تصویب شده بود اما ابلاغ نشده بود برای تطبیق به کارگروه های کمیسیون ماده ۵ ارسال می شد.

وی ادامه داد: در این شرایط برای ملک مذکور که سال ۸۷ سازمان پارک ها نیز اعلام کرده بود در پهنه حفاظت ویژه قرار دارد پروانه صادر شده و حالا مردم طوماری برای تغییر نقشه آن جمع آوری کرده اند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به موضوع دیگری اشاره کرد و گفت: شهروندان همچنین طوماری از پروژه اطلس مال در نیاوران جمع آوری و به دست شورای شهر رسانده اند؛ این پروژه در سال ۹۰ توافق نامه ای با شهرداری تهران داشته که براساس آن اجازه ساخت برایش صادر شده این درحالی است که این پروژه باید به کمیسیون ماده ۵ ارجاع می شده اما این روند طی نشده و شهردار سابق آن منطقه اعلام کرده که به دلیل اینکه هنوز طرح تفصیلی انجام نشده می توان اجازه ساخت را به این طرح داد.

وی افزود: در این موضوع تناقضاتی وجود دارد، از طرفی اعلام شده به دلیل اینکه هنوز طرح تفصیلی اجرا نشده اجازه ساخت وجود دارد و اطرف دیگر از مزایای طرح تفصیلی از آن استفاده شده است. باید تکلیف مواردی از این دست تعیین و با حمایت اعضای شورا با متخلفین برخورد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار