|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۱۲

با تصویب طرحی یک فوریتی در شورای شهر؛

خبرگزاری تسنیم: با مصوبه امروز شورای شهر تهران شهرداری موظف شد طی ۳ ماه طرح هایی برای نصب نمادها و عناصر زیبا شناختی در خصوص کار و کارگر در خیابان کارگر به شورا اراده کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به نصب نمادها و عناصر زیبا شناختی در خصوص کار و کارگر در خیابان کارگر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: پیشنهاد احیای هویت این خیابان متناسب با نام آن و خاطره نامگذاری اش مطرح شده است. در حال حاضر ما در خیابان کارگر تصاویر و نمادهایی را داریم که نسبتی با فضای کارگری و ایده آل های ذهنی مان درباره این قشر برقرار نمی کنند.

وی افزود: ما در این خیابان حتی فرهنگسرای کار و کارگر یا خانه کارگر را هم نداریم. این در حالی است که با توجه به نامگذاری به جای این خیابان به نام این قشر زحمتکش لازم است فضای خیابان را نیز در نسبت به این رویکرد تعریف کنیم و نگاه زیبایی شناسانه بر این فضا حاکم باشد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به اینکه این طرح کار ارزشمندی است، گفت: اما ما باید به جای ظرف به مظروف توجه داشته باشیم و زمانی می توانیم بگوییم کار با ارزشی را انجام داده ایم که وضعیت زندگی کارگران بهبود یابد.

مسجدجامعی در جواب گفت: این کار از وظیفه شورای شهر خارج است چراکه ما متولی شهر هستیم نه کشور، اما می توانیم طرحی را مطرح کنیم که در آن به وضعیت زندگی کارگردان شهرداری توجه شود، این وظیفه مستقیم شورای شهر است.

در ادامه محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران، گفت: کارگروه یا فراکسیونی درباره مسائل کار و کارگران در شورای شهر فعال است و اولین دستور کار این کارگروه ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی است که در این خصوص جلساتی با وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادهای مسئول برگزار کرده ایم و رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری نیز با حساسیت در دستور کار ما است.

محسن سرخو نیز در موافقت با این طرح گفت: این نمادها در خیابان کارگر باعثخواهد شد تلنگری به مستولین شهری که از این خیابان عبور می کنند، باشد.

در ادامه جلسه یک فوریت طرح مذکور به تصویب اعضای شورا رسید و مقرر شد اصل طرح در کمیسیون مربوطه بررسی شود و شهرداری تهران ظرف مدت سه ماه طرح های خود را در این زمینه ارائه دهد.

مسجد جامعی همچنین درخواست بازگرداندن نام معلم به دانشکده تربیت معلم را مطرح کرد و گفت: ۵ سال دیگر این مرکز صد ساله می شود و در طول این مدت نام معلم همواره با این مرکز عجین بوده است اما نزدیک به یکی، دو سال است که نام آ ن را به دانشگاه خوارزمی تغییر دادند و استدلال دوستان در دولت این است که این دانشگاه دیگر معلم تربیت نمی کند. سؤال اینجاست که مگر دانشگاه تربیت مدرس، مدرس تربیت می کند؟ می توانیم کلمه تربیت را از نام هر دو مؤسسه حذف کنیم اما از دوستان وزارت علوم خواهشمندم نام معلم را که قشر زحمت کش و فرهیخته جامعه هستند به این مرکز بازگردانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار