|
|
کدخبر: ۱۶۳۴۶۰

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه عدم ادغام بیمه تامین اجتماعی در بیمه سلامت یکی از درخواست های جامعه کارگری است گفت: حذف سهمیه بندی کارگران ساختمانی در بودجه ۹۳ یکی دیگر از خواسته های اصلی ماست.

غلامرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری نشستی با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در قانون بودجه سال ۹۲، سازمان مالیاتی مکلف شده بود ۹۰۰ میلیارد تومان از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند که منجر به سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی و به تبع، محدود شدن تعداد بیمه شدگان شده بود. در جلسه دیروز از آقای نوربخش درخواست کردیم در راستای قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی محدودیت برای بیمه کارگران برطرف شود.

وی ادامه داد: درخواست کردیم سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی در بودجه ۹۳ ذکر نشود و پرداخت سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه های ساختمانی صورت گیرد.

عباسی تاکید کرد: نوربخش در دیدار قبلی قول بیمه شدن ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال ۹۳ را داده بود، امیدواریم امسال حداقل این تعداد انجام شود.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در ادامه بابیان اینکه مخالف ادغام بیمه تامین اجتماعی در بیمه سلامت گفت: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی از ادغام در سازمان بیمه سلامت مستثنی است و چون حق بیمه پرداختی میان سازمانها یکسان نیست به همین دلیل جامعه کارگری از این ادغام ناراضی هستند.

عباسی گفت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، این سازمان هیچ سنخیتی با یک سازمان دولتی ندارد و اصلا نمی تواند همانند سایر صندوق های بیمه ای در سازمان بیمه سلامت ایران ادغام شود.

وی در ادامه به بحثماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی و بحثپیمانکاری ها اشاره کرد و گفت: زمانی که پیمانکار قراردادی را منعقد می کند، موظف است بخشی از حق پیمان خود را به عنوان حق بیمه پرسنل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، قانون به این سبک به نفع کارگراست چرا که پیمانکار با توجه به اینکه حق بیمه پرنسل را پرداخت کرده است لیست را واقعی به تامین اجتماعی می فرستد. اما پیشنهاد جدید مجلس این است که پیمانکار بر اساس لیست بیمه حق بیمه پرسنل باید پرداخت کند همین باعثمی شود که تعداد کمی از کارگران بیمه می شوند یا اگر بیمه هم شوند حقوقشان واقعی رد نخواهد شد و همین موجب می شود هنگام بازنشستگی جز حداقل بگیرانان محسوب شوند.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: توجه به بازنشستگی سخت و زیان آور از دیگر موضوعاتی بود که درخواست کردیم به طور دقیق اجرایی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار