|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۲۴

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: اقتصاد ایران در شرایط کنونی در حال گذر بزرگ به یک تحول اقتصادی است و در بخش های مختلف اقتصادی اصلاحات ساختاری عمیق در حال وقوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با سرمایه گذاران چینی در همایشی که به ابتکار سفارت ایران در چین هماهنگ شده بود، فضای کلان سرمایه گذاری در ایران را به سرمایه گذاران چینی تشریح کرد.

وی بر آمادگی ایران برای همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران چینی و پذیرش سرمایه های آنها تحت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف تاکید کرد.

علیشیری ضمن تشریح قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی در ایران، فرصتها و مزایای سرمایه گذاری در ایران به ویژه در حوزه های بازار سرمایه و واگذاری بنگاه های دولتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشریح و تسهیلاتی که از سوی صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران خارجی ارایه خواهد شد را تبیین نمود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به راههای گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور تصریح کرد: آماده هستیم فهرستی از پروژه های سرمایه گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده است را به شرکتهای چینی جهت سرمایه گذاری ارائه نماییم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار