|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۴۹

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در فضای مجازی آسیب های مختلفی دانش آموزان را تهدید می کند، گفت: متأسفانه برخی دانش آموزان در فضای مجازی به محیط هایی وارد می شوند که متناسب با سن آن ها نیست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم عیسی مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش امروز در نشست خبری هفته مشاغل در پاسخ به پرسشی که هم اکنون طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر ۴ درصد دانش آموزان به موادر مخدر گرایش دارند و استفاده از ریتالین در شب های امتحان گسترده یافته است در این زمینه مشاوران مدارس چه برنامه هایی را دارند؟ اظهار داشت: آسیب های روانی و اجتماعی به دفتر پیشگیری اعتیاد وزارت آموزش و پرورش سپرده شده است اما قبول داریم که این آسیب ها در سطوح مختلف دانش آموزی وجود دارد و باید برای پیشگیری و سالم سازی دانش آموزان اقدامات مختلف را انجام دهیم.

وی افزود: به مشاوران مدارس اعلام کرده ایم که به خانواده دانش آموزان آموزش های لازم را برای به حداقل رساندن میزان ابتلا به اعتیاد ارائه کند و همچنین دوره های ویژه ای را برای مشاوران مدارس برگزار کرده ایم اما بر اساس کمبودهایی که داریم نمی توانیم به طور کامل سرویس دهی انجام دهیم.

عیسی مراد بیان کرد: طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان را برای حفاظت از آن ها در برابر آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کرده ایم اما باید توجه داشت که در فضای مجازی آسیب های زیادی برای دانش آموزان وجود دارد که باید آن ها را در برابر این آسیب ها واکسینه کرد. برخی از این آسیب ها حتی از اعتیاد نیز خطرناک تر است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متأسفانه دانش آموزان در فضای مجازی به محیط هایی وارد می شوند که مناسب با سن آن ها نیست. همچنین باید بگویم که آمار مصرف ریتالین و شیشه در میان دانش آموزان بالا نیست اما آموزش همیشه در اولویت است و کلاس های آموزش خانواده را برای والدین دانش آموزان برگزار می کنیم. همچنین فردی که به والدین و دانش آموزان ماشوره ارائه می دهند آن قدر در کارش متخصص است که بتواند پیام خود را به درستی منتقل کرده و محتواهایی را نیز بیان نکند که دانش آموز دچار بحران شود.

وی تصریح کرد: ارائه برخی از اطلاعات به دانش آموزان در مقطع ابتدایی ممکن است آزار دهنده باشد بنابراین در بخش آسیب های اجتماعی باید مطالب به صورت غیرمستقیم ارائه شود.

عیسی مراد گفت: در پیشگیری اولیه باید به تمام دانش آموزان در سطوح تحصیلی مختلف آموزش های لازم را ارائه دهیم که آسیب ها اتفاق نیفتد در مرحله بعدی که آسیب رخ داد باید سریعاً وارد عمل شده و مرحله سوم اینگونه است که پس از کنترل آسیب باید به گونه ای مراقب دانش آموز باشیم که مجدداً دچار این مشکل نشود. باید توجه داشت در برخی آموزش ها اگر به صورت مستقیم وارد شده و مطالب را به دانش آموز ارائه دهیم آسیب و تهدید بیش تر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار