|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۲۶

منابع عمانی:

خبرگزاری تسنیم: هیئتی متشکل از ۱۰۰ فعال اقتصادی عمان برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران و راه های گسترش مبادلات تجاری با این کشور، به جزیره کیش سفر خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه خبری تایمز آو عمان، یک مقام ارشد عمانی گفت هیئتی متشکل از ۱۰۰ فعال اقتصادی عمان برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و راه های جدید گسترش مبادلات تجاری با ایران، به جزیره کیش سفر خواهد کرد.
محمد علی الصالح، معاون امور اداری و مالی اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت، «پس از سفر رئیس جمهوری ایران به عمان ما نشستی با سفیر ایران برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم سفری را با حضور ۱۰۰ تاجر عمانی به جزیره کیش سازماندهی کنیم.»
وی افزود این سفر احتمالا در ماه ژوئن انجام خواهد شد.
در سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به عمان که در روز های ۱۲ و ۱۳ ماه مارس، انجام شد، چند موافقتنامه شامل موافقتنامه صدور سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از ایران به عمان، بین مقامات دو کشور به امضا رسید. روحانی همچنین نشستی با تجار ایرانی و عمانی داشت و خواستار تسهیل مقررات مربوط به سرمایه گذاری جهت توسعه همکاری های اقتصادی شد.
الصالح در ادامه افزود: «ما با کشتی عازم این سفر خواهیم شد. ما ابتدا به بندر خساب می رویم و چند نفر از تجار آن منطقه را هم با خودمان می بریم.»
جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری است که پروژه های بزرگی در این جزیره توریستی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به انجام رسیده است.
این مقام عمانی با اشاره به روابط تهران - مسقط گفت: «ما روابط بسیار خوبی بر اساس احترام متقابل با ایران داریم. ما خواهان تقویت روابط هستیم. ایرانی ها نیز علاقمند به سرمایه گذاری در عمان هستند و ما به آنها گفته ایم که ما همواره از آنها استقبال می کنیم.»
الصالح در پایان گفت روابط بین دو کشور همواره خوب بوده است، اما سفر رئیس جمهوری ایران به عمان موجب تقویت روابط دوجانبه شد.
انتهای پیام / / ۱۶۹

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار