|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۵۷

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام تدوین برنامه ششم توسعه در دولت گفت: با وجود اینکه ۷ بانک از ۱۱ بانک دولتی، خصوصی شده اند، اما این بانک ها شرایط بسیار نامناسبی ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر سیدکاظم دلخوش عصر امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش با بیان اینکه شرایط اقتصاد دیگر به عقب بر نمی گردد، گفت: با وجود اصل ۴۴ اما بیش از ۷۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طبق قانون اصل ۴۴ سهم بخش های تعاون و خصوصی در اقتصاد مشخص شده است اظهار داشت: در مورد تعاونی ها یک مورد بعد این است که در مواردی به جای پیگیری حقوق خود به شعار رو می آوریم.

دلخوش با بیان اینکه ۷ بانک از ۱۱ بانک دولتی کشور را خصوصی کردیم افزود: اما متاسفانه امروز بانکهای خصوصی شرایط دشواری را برای مردم بوجود آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد هدفمندی یارانه ها که مورد تایید همه فعالان اقتصادی کشور است برخی کاستی ها وجود دارد و متاسفانه بخش هایی از آن به اجرا در نیامد با این حال در مصرف انرژی صرفه جویی هایی حاصل شد.

دلخوش یک بخش از مشکلات کشور را مسائل مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم بانکی کشور اسلامی نیست و دریافت سود مرکب خلاف شرع است و اینکه بانکها بخواهند تولید کنندگان را سرگردان کنند نیز تخلف محسوب می شود.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: حتی یک بند از عملیات بانکی بدون ربا امروز اجرا نمی شود. در حال حاضر قانون برنامه ششم توسعه در دولت در دست تدوین و طراحی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار