|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۹۳

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «ترجمان وحی» وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه از ارسال متن ترجمه ژاپنی قرآن کریم برای اصلاح نهایی به کشور ژاپن و چاپ هفت ترجمه دیگر خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجةالاسلام والمسلمین محمد نقدی با اشاره به عزم مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی برای چاپ ترجمه ژاپنی قرآن مجید در سال جاری خاطرنشان کرد: در این راستا متن نهایی ترجمه ژاپنی قرآن کریم برای بازبینی و کنترل نهایی برای مترجم آن در ژاپن ارسال شده است تا پس از تأیید نهایی برای چاپ آماده شود.

نقدی یادآور شد: مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی از آغاز تاکنون، ترجمه قرآن مجید را به ۲۲ زبان زنده دنیا در دست انجام داشته است و خوشبختانه هفت ترجمه از آن تا به امروز منتشر شده و ۸ ترجمه دیگر نیز تمام مراحل را طی کرده و آماده انتشار شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی با بیان این که این ۸ ترجمه قرآن به زبان های؛ ژاپنی، بنگالی، گرجی، روآندایی، پشتو، مرانائو، بلتی و لوگاندایی است، به فعالیت این مؤسسه برای ترجمه قرآن به ۷ زبان دیگر اشاره کرد و گفت: ترجمه قرآن به هفت زبان شامل؛ روسی، فرانسوی، ایتالیایی، لزگی، سوئدی، زولو و داگبانی نیز در دست انجام است.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره ویژگی های این ترجمه ها پرداخت و اظهار کرد: ترجمه ژاپنی برای نخستین بار توسط یک شیعه انجام شده است که اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته نقدی، ترجمه ای که به همت مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی از قرآن به زبان بلتی انجام شده نیز تنها ترجمه قرآن در این زبان است و آن هم توسط یک شیعه انجام شده است.

وی در خصوص تأخیر در انتشار این آثار اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی و محدودیت های ناشی از مسائل اقتصادی که در حوزه فرهنگ نیز خودنمایی کرده است، تاکنون نتوانسته ایم این آثار فاخر دینی را منتشر کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار