|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۵۲

ضرغامی مطرح کرد:

رئیس رسانه ملی گفت: اختلافات با دولت در انتخاب مجری های تلویزیونی گفت و گوی رئیس جمهور گفت: خوشبختانه این مشل برطرف شد و شب گذشته ما ۳ مجری معرفی کردیم که در این میان مرتضی حیدری حذف شد.

به گزارش مشرق، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه اجلاس حکمت مطهر درباره مدت زمان باقیمانده ریاست وی بر سازمان صداوسیما به مزاح گفت: شما چرا کنتور می اندازید؟ کنتوری هم که می اندازید اشتباه است و من تا آبان ماه در خدمت شما هستم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر افکار شهید مطهری در ادارات و سازمان ها و مدیریت در جمهوری اسلامی اظهارداشت: شهید مطهری نگاه های عمیق مکتبی نسبت به انقلاب اسلامی ارائه کرد. از تعریف جمهوری اسلامی که نظام ما بر پایه آن است، شهید مطهری دقیق ترین تعریف را در این زمینه ارائه کردند که منظور از جمهوریت و اسلام چیست و رابطه این دو با هم چگونه است.

وی ادامه داد: در واقع هویت جمهوری اسلامی و اصل انقلاب اسلامی و مدیریت ما را تشکیل می دهد. اما بسیاری از شاخه های مربوط به اداره کشور به ویژه در حوزه نظری، علوم انسانی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مسائل فکری تا حد زیادی نشأت گرفته از نظر شهید مطهری است. یعنی حتما نسل ومدیرانی که با کتاب های شهید مطهری آشنا شدند، آن فکر و سیره رادر رفتار و تصمیم گیری های خود پیاده کرده اند. البته این کار صد در صد صورت نگرفته و ما راضی نیستیم. معتقدیم هرچقدر آثار شهید مطهری بیشتر شیوع پیداکند در بین متفکرین و مسئولان ما، نظام اداری کشور بهتر اداره می شود. الان مثل امر وجدت که من به آن اشاره کردم. البته همین قدر هم قابل قبول است. شهید مطهری با آثاری که داشت و با شهادت خود یک فضای اثربخش فکری برای آثار خود ایجاد کرد که به نظر من تا حد قابل قبولی در سحط نظام و مدیریت کشور دیده می شود.

ضرغامی درباره اینکه بعد از کرسی صداوسیما برنامه ریزی خاصی دارید؟ عنوان داشت: ما فعلا اینجا خدمت شما هستیم. عجله نکیند. ما روی کرسی؛ زیر کرسی… فعلا در صداوسیما خدمت شما هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بحثتبلیغات ویژه هدفمندی یارانه ها و اینکه برخی منتقدین معتقدند که تبلیغات در این زمینه به حدی زیاد بود که به ضد تبلیغ تبدیل شد، تصریح کرد: کسی این حرف را نزد. مسئولان دولتی ملاک هستند که تمام مسئولان دولتی لطف کرده و تشکر کردند چون سازمان صداوسیما واقعا با اعتقاد نسبت به این مساله کار کرد و همه انها راضی بودند. تنها جمله ای که اشتباها خبرنگارها از قول رئیس هدفمندی آقای شریعتمداری مطرح کردند وایشان بلافاصله با من تماس گرفتند، گفتند که این خبر خلاف است و اصلا چنین حرفی را نزده اند. رئیس رسانه ملی ادامه داد: گویا ایشان در سخنان خود شوخی کرده بودند و گفته بودند که من چیزی را به مزاح می گویم. ما نمی توانیم در این حوزه اطلاع رسانی نکنیم. موضوع بزرگی است که ۷۵ میلیون جمعیت کشور درگیر آن هستند و اگر درست تبلیغات نمی شد؛ مردم سردرگم می شدند. آقای شریعتمداری گفتند جمله ای که من به مزاح گفتم را برخی خبرگزاری ها اشتباه اعلام کردند و گفتند که ایشان گفته که تبلیغات صداوسیما مزاح بود. شوخی بود. خوب؛ این خیلی تفاوت دارد. لازم هم نیست که تکذیب شود. به اعتقاد من به جز بعضی از پایگاه های اطلاع رسانی و بعضی از رسانه های دولت که باید دقیق تر در این مساله برخورد کنند، راه ناصواب رفتند و مطالبی را بیان کردند که برداشت عمومی ایجاد شد که دولت این نارضایتی را دارد. ما همکاری جدی را شروع کرده ایم و نگاهمان هم ملی است و ادامه دارد. فعلا اول راه هستیم و کار زیاد داریم. انشاءالله همکاری هایمان ادامه دارد.

ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب مجری های شب گذشته گفت وگوی رئیس جمهور با مردم و رفع اختلافات فی مابین توضیح داد: این موضوع حل شد و طبق قانون و نامه ای که معاون سیما نوشتند؛ به محض اینکه ما مطلع می شویم، هماهنگ می کنیم که این گفت و گو صورت بگیرد. سه نفر را معرفی میکنیم، در این بین هر تعداد که خودشان خواستند، خودشان انتخاب کنند.

وی افزود:سه نفر انتخاب شدند. آقای مرتضی حیدری، آقای عبدالرشیدی و خانم حسنی دخت که با توجه به اینکه رئیس جمهور علاقه دارند مجری ها دو نفر باشند و یکی از آنها هم خانم باشد، از سه نفری که معرفی کردیم، ۲ نفر انتخاب شدند و منتها عملا از طرف رسانه ملی این کار را کردند. جلسه ای با آنها داشتم و در حضور آقای آشنا و آقای اسماعیلی تذکرات لازم را به عنوان رئیس رسانه ملی و جایگاه مستقل سازمان به طرح سوالات اصلی از رئیس جمهور مطرح کردم که فکر می کنم جلسه دیشب رئیس جمهور یک مقدار متفاوت تر از گذشته بود.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر کمبود بودجه و تصویب ساخت سریال های متعدد در سازمان صداوسیما با توجه به اصلاح تبلیغات صداوسیما نیز گفت: فعلا تصویب می کنیم و پول هم نیست. برنامه های متعددی داریم و منتظریم تا مشکلات حل شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار