|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۸۶

یک پژوهشگر مسائل فرهنگی و آموزشی:

خبرگزاری تسنیم: یک پژوهشگر مسائل فرهنگی گفت: برنامه های ماهواره پیکره خانواده را هدف قرار داده اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سایت طنین یاس، فرحناز عراقی با بیان اینکه برنامه های ماهواره پیکره خانواده ایرانی را هدف قرار داده اند، اظهارداشت: سریال های ماهواره ای که پخش می شوند در صدد عقلانیت بخشیدن به خیانت زن و شوهر، نمایش رابطه جنسی میان زنان میانسال و جوانان، روابط میان محارم و روابط میان همجنس و در این میان نشان دادن موقعیت سلطه جویانه زن در روابط جنسی است که در نهایت دگرگون شدن سبک زندگی زنان و مردان ایران و روابط بین آن ها را به وجود می آورد.

این کارشناس ارشد مدیریت آموزش، از پیامد نمایش روابط بسیار آزاد در رفتارهای جنسی میان زنان و مردان در سریال های ماهواره را تنزل جایگاه زنان، ترویج نگرش کالایی به آن ها، آسیب های مربوط به سلامت افراد، گسترش سوءاستفاده جنسی از زنان و کودکان دانست و افزود: کاهش تمایل به ازدواج و محرومیت از آثار ازدواج، دغدغه های دائمی برای برآورده کردن نیازهای جنسی، گسترش بیماری های جنسی، بلوغ زودرس و گسترش روابط جنسی بدون مسئولیت از دیگر پیامدهای تماشای این دست از سریال های ماهواره ای است.

وی با اشاره به اینکه روابط آزاد جنسی علاوه بر آسیب های فردی، جامعه را نیز درگیر خود می کند، گفت: آزادی های سقط جنین و تولد کودکان نامشروع، گسترش زنان سرپرست خانوار، رواج انحرافات جنسی، سردی روابط همسران و از هم گسیختگی خانواده ها، کثرت طلاق از اثرات منفی ترویج و قبح شکنی داشتن روابط آزاد جنسی است.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی و آموزشی، توجه افراطی به نیازهای جنسی و بی تفاوتی به بسیاری از نیازهای انسانی و تغییر فرهنگ و نگرش جوانان و افراد جامعه، تضعیف ایمان و اعتقادات مذهبی و ایجاد جو القا کننده و نهادینه کننده ارزش ها و نگرش های وارداتی در میان کودکان و بزرگسالان را از دیگر آسیب های ترویج بی بندو باری در سطح جامعه توسط برنامه های ماهواره ای دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: در برابر مقابله با این آسیب ها یا تشدید آنها داشتن تقوی و خودکنترلی فرد، نهادهایی مانند خانواده، اجتماع و به خصوص صدا و سیما و مراکز فرهنگی مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

عراقی گفت: آگاه سازی خانواده ها و به ویژه جوانان از خطرات ماهواره، در ابعاد مختلف آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی، باید مورد توجه مسؤلان فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی با بیان این که برنامه های ماهواره ای در واقع ارزش های دینی و فرهنگی ملت ما را هدف قرار داده اند، اظهار داشت: برای مقابله با پیام های ضد فرهنگی این رسانه شوم باید نگرش های دینی و معنوی مردم تقویت و جایگاه ارزش های ملی و مذهبی را با شناخت درست مستحکم کرد.

عراقی در پایان خاطرنشان کرد: باید با قدرت بخشیدن مواضع دینی و ملی در برابر هجوم افکار وارداتی توسط برنامه های ماهواره ای جامعه را در برابر این آسیب ها بیمه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار