|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۷۹

کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آتی جلسه دارند.

به گزارش مشرق، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آتی جلسه دارند و بر همین اساس اعضای ۴ کمیسیون تخصصی فرهنگی، شوراها، صنایع و بهداشت از نمایشگاه کتاب بازدید می کنند و ۱۲ نفر از وزرا در جلسات ۱۱ کمیسیون حاضر می شوند.

** حضور وزرای علوم و آمورش و پرورش در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه روز یک شنبه گزارش عملکرد جامعه المصطفی العالمیه را استماع می کنند و در ادامه طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را بررسی خواهند کرد.

بررسی نتایج سفر اعضای کمیسیون آموزش به استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و نمایندگان این استان دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون است و در ادامه، مباحثمرتبط با اقتصاد مقاومتی و جمع بندی دراین خصوص با حضور معاونان پژوهشی وزاتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور دنبال می شود.

رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات حسین فتاحی نماینده شهربابک، علیرضا زاکانی نماینده تهران، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، قاسم جعفری نماینده بجنورد، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می یابد.

همچنین علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سؤالات شهباز حسن پور نماینده سیرجان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان(دوفقره)، امیر خجسته نماینده همدان، محمدرضا امیری کهنوج نماینده کهنوج، سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان، محمد اربابی نماینده ایرانشهر، حسین فتاحی نماینده شهربابک در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

** پاسخ های ربیعی به سوالات در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه از مجموعه کارخانه های گروه انتخاب اصفهان بازدید می کنند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه به منظور پاسخگویی به سؤالات نگهبان سلامی نماینده خواف، علی محمد احمدی نماینده ایلام، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان(دوفقره)، جلیل جعفری نماینده خلخال در کمیسیون اجتماعی حضور می یابد.

** حضور حجتی و طیب نیا در کمیسیون اقتصادی

بررسی طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و بررسی لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی ادامه می یابد.

بررسی راهکارهای لازم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی با مسؤولین سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی نیز در دستور کار روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤال مقداد نجف نژاد و نادر قاضی پور نمایندگان بابلسر و ارومیه در این کمیسیون حضور می یابد. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز جهت پاسخگویی به سؤالات عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، محمدجواد نظری نماینده کردکوی، موید حسینی صدر نماینده خوی، عباس قائد رحمت نماینده درود و ازنا، علی ایرانپور نماینده مبارکه، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان(سه مورد)، امیر خجسته نماینده همدان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه(دو مورد)، محمدرضا رضائی نماینده جهرم، قاسم عزیزی نماینده شازند و اراک، ابراهیم کارخانه نماینده همدان، سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران در این کمیسیون حاضر خواهد شد.

اعضای این کمیسیون روز چهارشنبه به منظور بازدید از توانایی های اقتصادی استان کرمان و بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و کارگزاران اقتصادی به این استان سفر می کنند.

** حضور وزیر اطلاعات کمیسیون امنیت

بررسی آخرین اخبار و تحولات و ادامه بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات علیرضا زاکانی نماینده تهران، مشترک ۴۳نفر از نمایندگان، مشترک ۱۶ نفر از نمایندگان، حمید رسایی نماینده تهران، مشترک ۵ نفر از نمایندگان در این کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابد.

کارگروه بسیج کمیسیون امنیت نیز روز یکشنبه پیش نویس قانون جامع بسیج را بررسی می کند. کارگروه اقتصاد مقاومتی بررسی راهکارهای اجرائی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را ادامه می دهد. کارگروه دفاعی نیز بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی را در دستور کار دارد.

** گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره تفریغ سال ۹۱ در کمیسیون انرژی

رئیس دیوان محاسبات کشور درخصوص تفریغ بودجه سال ۱۳۹۱ در حوزه نفت با حضور مسئولین و کارشناسان وزارت نفت به اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش می دهد. همچنین در این روز طرح یک شوری اصلاح ماده(۱۳۲) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با حضور کارشناسان وزارت نفت، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هم بررسی طرح یک شوری اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی را در دستور کار دارند.

ضمن اینکه کارگروه امور نیروی این کمیسیون روز سه شنبه بررسی پیش نویس طرح جامع انرژی با حضور کارشناسان وزارتخانه های نفت، نیرو، صنعت، سازمان انرژی اتمی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را ادامه می دهند.

** گزارش نوبخت درباره آمایش سرزمین به اعضای کمیسیون بودجه

انتخاب و معرفی عضو ناظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد، رسیدگی به طرح های استفساریه ماده(۴۵) و بند(ب) ماده(۶۵) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، طرح تعیین وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل، طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان رسمی - کارگری به رسمی یا پیمانی و ارائه گزارش مربوط به ارز دو پایه ای از سوی کارشناس ذی ربط در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد.

روز سه شنبه نیز محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جهت ارائه گزارش مربوط به اقدامات به عمل آمده پیرامون آمایش سرزمین در این کمیسیون حضور می یابد.

** بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از نمایشگاه کتاب و جلسه مشترک با وزیر بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گزارش مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص اقدامات انجام شده توسط ستاد در حوزه مبارزه با موادمخدر و روان گردان ها را می شنوند.

بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(۱۷) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و اصلاح برخی از مواد قانون تأمین اجتماعی، بررسی لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور، بررسی طرح الحاق رشته بهداشت دهان و پرستاری دندانپزشکی به بهداشت کاران دهان و دندان وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر برنامه های اعلامی این کمیسیون در هفته پیش رو اعلام شده است.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید می کنند. ضمن اینکه نشست مشترک اعضای کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی در محل وزارتخانه دیگر برنامه اعلام شده این کمیسیون در روز دوشنبه است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز سه شنبه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص معضلات بخش درمان سوانح و سوختگی کشور و نحوه تخصیص و هزینه کرد بودجه سال۱۳۹۳ بخش سلامت را استماع می کنند. در ادامه نیز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤالات علی ایرانپور نماینده مبارکه و امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد در این کمیسیون حضور می یابد.

** حضور رحمانی فضلی در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امرو داخلی کشور روز یکشنبه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران را در دستور کار دارند. روز سه شنبه نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جهت پاسخ به سوالات نمایندگان به این کمیسیون دعوت شده است.

** گزارش واعظی درباره اقتصاد مقاومتی به اعضای کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه ادامه برررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات صنعتی و علائم تجاری) را در دستور کار دارند.

اعضای کمیسیون روز دوشنبه از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید می کنند و روز سه شنبه گزارش محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص راهکارهای اجرائی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را استماع خواهند کرد.

** ۴ سوال مشترک و ۲ غیر مشترک از وزیر راه در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران روز یکشنبه با دستگاه های اجرائی ذی ربط در راستای منویات مقام معظم رهبری با موضوعیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال ۱۳۹۳ تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشست برگزار می کنند.

روز سه شنبه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سؤالات مهرداد بذرپاش نماینده تهران به نمایندگی از سؤال کنندگان، حمید رسائی نماینده تهران به نمایندگی از سؤال کنندگان، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه به نمایندگی از سؤال کنندگان، میرهادی قره سیدرومیانی نماینده تبریز به نمایندگی از سؤال کنندگان، ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در این کمیسیون حضور می یابد.

** بازدید از نمایشگاه کتاب و سوال از وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه را برای بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب کرده اند.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام(دوفقره)، احمد بخشایش نماینده اردستان(دو فقره)، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در این کمیسیون حضور می یابد. همچنین اعضای این کمیسیون در این روز گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر را استماع می کنند.

** کمیسیون قضائی و حقوقی

بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی(اعاده شده از شورای نگهبان)، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، بررسی لایحه اصلاح قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه از جمله برنامه های اعلام شده کمیسیون قضایی و حقوقی در روز یکشنبه است.

بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری) نیز دستور کار این کمیسیون در روز سه شنبه است.

** حضور حجتی در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ به ۷ سوال

اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی روز یکشنبه بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور را در دستور کار دارند.

رأی گیری نهایی لایحه تصویب پروتکل(تشریفات) حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر، ادامه بررسی طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی و انتخاب ۱۲ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل ها و منابع طبیعی از دیگر برنامه های این کمیسیون در هفته پیش رو اعلام شده است.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات، کمال علیپورخنکداری نماینده قائم شهر(به نمایندگی از۷ نماینده)، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن(سه فقره سؤال هر کدام به نمایندگی از تعدادی نمایندگان)، ابراهیم کارخانه نماینده همدان، احمد شوهانی نماینده ایلام، محمد فیروزی نماینده نطنز، عباس مقتدایی نماینده اصفهان، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

** نشست اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با ربیعی و نعمت زاده

اعضای کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی روز یکشنبه از تأسیسات نفتی و پتروشیمی عسلویه بازدید می کنند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز جهت رسیدگی به شکوائیه تعدادی از نمایندگان مجلس با وزرای صنعت و رفاه درباره سبدکالا و اشکالات وارده نشست مشترک دارند.

** بررسی اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت با حضور زنگنه و طیب نیا در کمیسیون ویژه

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی هم روز دوشنبه نحوه اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نفت با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و نفت را مورد بررسی قرار می دهند.

** ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را ادامه می دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار