|
|
کدخبر: ۱۶۹۸۱۱

وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه مشترک با وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بحثبیمه فرهنگیان گفت: به دنبال این هستیم که با توجه به اولویت های دولت در رابطه با سلامت از این اولویت ها برای فرهنگیان بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر هفته معلم به سراغ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش رفتیم، فردی که از سن ۱۵ سالگی فعالیتش را به عنوان معلم آغاز کرد و این روزها در کسوت سکانداری وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت است.

از فانی درخصوص مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله نیروی انسانی، بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان، بیمه طلایی، وضعیت تنوع مدارس و تجربه های معلمی اش پرسیدیم.

چکیده ای از این گفت وگو را منتشر کردیم و طی روزهای آینده مشروح این گفت وگو منتشر خواهد شد.

** بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درخصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان اظهار داشت: طبق لایحه ای که به مجلس ارائه شده است، دولت و آموزش و پرورش اجازه دارند بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند از آنجاییکه سازمان بازنشستگی و دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مشکل داشتند قرار شد تا این کار انجام نشود اما طبق بخشنامه ای که رئیس جمهور امضا کرده در مواردی این کار امکان پذیر است.

** وضعیت ساماندهی نیرو در مهر ۹۳

وی درخصوص ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در مهر ۹۳ گفت: بیشترین کمبود معلم در دروه ابتدایی آن هم به دلیل اضافه شدن پایه ششم ابتدایی است. در برخی مناطق، رشته ها و جنسیت ها به ویژه نیروی مرد با کمبود معلم مواجهیم. به همین دلیل کمیته ساماندهی نیروی انسانی را ایجاد کرده ایم که حاصل کار آن کمیته تهیه دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی است که آماده ابلاغ است. امسال تا آخر تیر ساماندهی نیروی انسانی انجام می شود و در مرداد و شهریور اگر مشکلاتی وجود داشت، برطرف خواهیم کرد تا از روز اول مهر مدارس باکیفیت بازگشایی شوند.

** طرح جدید برای بیمه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درخصوص بیمه طلایی فرهنگیان عنوان کرد: در رابطه با بیمه طلایی سقف درمان فرهنگیان را برداشته ایم و طبق توافق با بیمه ایران، هزینه های معالجات، دارو و درمان توسط بیمه ایران پرداخت خواهد شد.صحبتی با وزیر بهداشت و وزیر تعاون داشتیم و قرار شد جلسه مشترکی را داشته باشیم به دنبال این هستیم که با توجه به اولویت های دولت در رابطه با سلامت از این اولویت ها برای فرهنگیان بهره مند شویم.

فانی بیان کرد: در اواخر سال گذشته با مسئولان بیمه ایران جلسه ای داشتیم. صورت جلسه ای را امضا کردیم و صحبت هایی بیان شد که قابل تامل بود اما با توجه به احترامی که مسئولان بیمه ایران برای آموزش و پرورش تکریم شخصیت معلم داشتند، پیشنهاد ما را پذیرفتند و صورت جلسه امضا شددر یک یا دو هفته ای که در پیش رو داریم تلاش می کنیم با همکاری دو وزارتخانه بهداشت و تعاون به بهترین وجه بحثبیمه فرهنگیان را به نتیجه برسانیم.

** پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در هفته معلم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش محدودیت های اعتباری دارد اما این روزها شنیدید که پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش که تما آنها قبل از دولت یازدهم بازنشسته شده بودند در هفته معلم پرداخت می شود. این اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان است که رقم کمی نیست. بخشی از آن یعنی حدود ۲۰ درصد در اواخر اسفند پرداخت شد و بقیه در هفته معلم پرداخت می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار