|
|
کدخبر: ۱۷۱۴۰۰

صالحی امیری به دولت هشدار داد

خبرگزاری تسنیم: صالحی امیری با انتقاد از رویکرد کمی گرایانه به دولت هشدار داد حداقل انتظار جامعه از این دولت آن است که حرف روشنی برای جوانان و زنان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی ایران در نخستین نشست شورای راهبردی امور جوانان با اشاره به انتظار جامعه از دولت برای اتخاذ سیاست های روشن اظهار داشت: حداقل انتظار جامعه از دولت فعلی آن است که حرف روشنی در بحثجوانان و زنان داشته باشد و برای جمعیت میلیونی حامی دولت قابل پذیرش نیست که دولت فعلی حرف روشنی در این موضوع نداشته باشد.

وی ادامه داد:دولت باید مواضع روشن، شفاف و واضح خود را در موضوع جوانان تبیین کند و اغتشاشی که در فضای ذهنی، مدیریتی، برنامه ای، عملکردی و نظارتی حاکم قرار دارد غیرقابل دفاع است و همه در برابر ان مسئولیم.

رئیس کتابخانه ملی با انتقاد از عدم شناخت مسائل مرتبط با جوانان و مشکلات آنها گفت: من فکر می کنم ما هنوز به دنبال شناخت مسئله هستیم چرا که به تعداد نخبگان کشور تعارض نظریه و نگاه در مورد جوانان وجود دارد.

رئیس کتابخانه ملی ایران مهمترین چالش موجود در بحثجوانان را عدم وجود اراده ملی برای ورود به این مسئله دانست و افزود: مهمترین چالش ما نداشتن اراده ملی برای ورود به این مسئله است چرا که این موضوع حجم و بزرگی بسیاری دارد و وقتی که مسئله ای بزرگ باشد راحت ترین راه حل پاک کردن صورت مسئله است.

وی همچنین با انتقاد از رفتارهای کمیت گرایانه دولت گفت: متأسفانه دولت به دنبال آن است که رویکرد کمی گرایانه خود را تقویت کند و به دنبال ارائه امار و ارغام مرتبط با بحثوام و… است. ولی مسئله جوانان فراتر از این موارد است.

صالحی امیری پرداخت وام به جوانان را از جمله مسائل جاری جوانان معرفی کرد که با حل تنهایی این موضوع نمی توان آسیب های پیرامون موضوع جوانان را کاهش داد.

وی همچنین پرداختن به مسئله جوانان و زنان بدون در نظر گرفتن فقر، گرانی، تورم، اعتیاد، ایدز، طلاق، و بحران هویتی غیرممکن عنوان کرد و با انتقاد از برنامه های کوتاه مدت یک ساله، تحقق سیاست و برنامه های مرتبط با جوانان را نیازمند بازه زمانی ۵ ساله و ۱۰ ساله عنوان کرد.

رئیس کتابخانه ملی ایران در بخش دیگری از سخنانش به افزایش نرخ طلاق در میان جوانان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در جامعه ما یک پارادوکس بزرگ وجود دارد و از یک سو به شدت برای ازدواج تبلیغ می شود و از سوی دیگر خانواده ها در صف طلاق قرار دارند که این موضوع نشان دهنده یک پارادوکس است.

وی در پایان پرداختن به مسئله جوانان را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد چرا که جوانان طی یک یا دو دهه آینده جایگاه مدیریتی کشور را برعهده خواهند گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار