|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۲۳

پس از اعلام آمادگی دو شرکت روسی برای مشارکت با ایران برای اکتشاف نفت و گاز در دریای خزر، یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت از آمادگی یک شرکت سوئدی به منظور حفاری اکتشاف نفت در آب های عمیق دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مذاکرات ایران و شرکت های نفتی روسیه برای اکتشاف و توسعه ذخایر هیدروکربوری در دریای خزر، یک شرکت سوئدی هم برای کشف طلای سیاه در این حوزه استراتژیک و همکاری با شرکت ملی نفت ایران اعلام آمادگی کرد.

عبدالرضا اسدی معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز مذاکرات نفتی با یک شرکت سوئدی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف، حفاری و توسعه در پروژه های نفتی ایران، گفت: این شرکت اروپایی به منظور مشارکت نفتی با ایران اشتیاق زیادی از خود نشان می دهد.

این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه این شرکت سوئدی برای حفاری در آب های عمیق دریای خزر، آمادگی خود را اعلام کرده است، تصریح کرد: سوئدی ها تجربه حفاری در آب های عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.

به گزارش مهر، همزمان با آغاز مذاکرات و دیپلماسی انرژی ایران برای بازگشت غول های نفت و گاز جهان به ایران، سال گذشته بزرگترین شرکت نفتی روسیه به منظور بازگشت به صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کرد.

لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به مذاکرات شرکت لوک اویل روسیه با مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، گفته بود: لوک اویل آمادگی خود را برای بازگشت به طرح های صنعت نفت و گاز ایران اعلام کرده است.

این مقام روسی با تاکید بر اینکه شرکت نفتی لوک اویل روسیه به منظور بازگشت به ایران منتظر دریافت نظرات و پیشنهادهای وزارت نفت است، خواستار مشارکت بیشتر ایران و روسیه برای اجرای طرح های اکتشاف و توسعه نفت و گاز در دریای خزر شد.

در همین حال پیشتر " ویگیت الکپروف " مدیرعامل لوک اویل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی روسیه با بیان اینکه پیش بینی می شود که با لغو تدریجی تحریم های بین المللی علیه ایران هرچه زودتر فعالیت های نفتی خود را در ایران آغاز کند، گفت: این شرکت بزرگ نفتی برای بازگشت به صنایع نفت و گاز ایران آمادگی کند.

با این وجود سال گذشته شرکت زاروبژ نفت روسیه هم برای مشارکت در طرح توسعه یک میدان گازی ایران در نزدیکی عسلویه اعلام آمادگی کرده است.

زاروبژ نفت پائیز سال گذشته با ارائه پیشنهادی به شرکت ملی نفت ایران خواستار توسعه میدان تازه اکتشاف شده گازی خیام شده است با این وجود هنوز توافقی برای نحوه توسعه این میدان گازی حاصل نشده و پیش بینی می شود به زودی دفتر نمایندگی زاروبژنفت به طور رسمی در تهران گشایش یابد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار