|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۴۳

تفاهمنامه سپرده گذاری مرکزی ایران و سپرده گذاری مسقط(عمان) امروز طی مراسمی با هدف همکاری بیشتر بازار سرمایه دو کشور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد سلطانی نژاد امروز در این مراسم با اشاره به سابقه تاریخی بین ایران و عمان و همکاری این دو کشور در بخش های مختلف گفت: اخیرا نیز دو کشور در حوزه های اقتصادی به ویژه بازار سرمایه همکاری های مناسبی با یکدیگر داشته اند، با این وجود با انعقاد تفاهمنامه امروز بین سپرده گذاری دو کشور گسترش همکاری ها در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه، مسیر همکاری های دو سویه برای تبادل اطلاعات و تجربیات و اتصال بورسهای دو کشور طی می شود، افزود: تفاهم نامه مذکور منجر به همکاری در حوزه دانش فنی و نیروی کارشناسی ایران و عمان خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش های این شرکت برای بین المللی کردن بازار سرمایه ایران اظهارداشت: حوزه سپرده گذاری در بازار سرمایه تخصصی است و نیازمند استفاده از تخصص بین المللی است و در این زمینه ایران نیز تجربیات خود را در اختیار سایر کشورهایی که با آنها همکاری می کند، قرار خواهد داد.

سلطانی نژاد همچنین به انعقاد تفاهم نامه با کشورهای کره جنوبی و پاکستان طی دو سال اخیر اشاره و عنوان کرد: در حوزه تبادل دانش فنی و نیرو، کارشناسانی به کره جنوبی ارسال کردیم و کارگروه مشترکی پیرو تفاهمنامه تشکیل شد. هفته آینده سمینار آموزشی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه را برگزار خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه عبدالله بن احمد بن سلیمان النبهانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مسقط گفت: رابطه دو کشور همواره مطلوب بوده است و دو دولت همکاری های مناسبی با یکدیگر داشته اند و شرکت سپرده گذاری مسقط و ایران هم در راستای بهبود روابط اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه از تجارب ایران در بازار سرمایه استفاده خواهیم کرد، اظهارامیدواری کرد که این تفاهم نامه برای بازار سرمایه دو کشور مفید باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار