|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۸۶

خبرگزاری تسنیم: دهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با اهدای جوایز برگزیدگان و جایزه پیروز به کارآفرینان برتر این جشنواره در اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، روزبه پیروز، رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایرانیان و عضو هیأت داوران جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با بیان این مطلب اظهار داشت: عنوان طرح برنده جایزه پیروز «دستیابی به دانش فنی تولید هیدروکربن و دوده صنعتی از زباله های لاستیکی است».
پیروز درباره جزییات این طرح افزود: کارآفرین برنده این جایزه در طرح اجرایی خود، لاستیک های فرسوده انواع خودروها را که قابلیت استفاده ندارند در کارخانه خود به موادی تبدیل می کند که دارای استفاده صنعتی است و در این راه علاوه بر ایجاد اشتغال زایی، توانسته راهی پیدا کند تا محیط زیست سالم تری داشته باشیم.

پیروز که به مدت ۷ سال و به یادبود پدربزرگش که از فعالان اقتصادی و کسب و کار قدیم اصفهان است این جایزه را به کارآفرین برتر هر دوره از جشنواره اهدا می کند، علاوه بر در نظر گرفتن اعتبار نقدی برای برنده، به وی بورس تحصیلی دوره های کوتاه مدت آموزشی در موسسه آموزش عالی ایرانیان نیز می دهد.
عضو هیأت داوران جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در ادامه بابیان این که تا چه اندازه تلاش های و تشویق هایی که برای کارآفرینی در کشور صورت گرفته، ما را به اهداف مورد نظر رسانده است، گفت: اگرچه برای داشتن یک اقتصاد پویا، کارآفرینی نقش مهمی را ایفا می کند اما او به تنهایی نمی تواند.

وی با طرح این پرسش ها که چرا در ایران شرکت هایی که به دست کارآفرینان راه اندازی می شوند و یا حتی شرکت هایی که سابقه طولانی در حوزهای مختلف صنعتی، بازرگانی و خدمات دارند، به مانند شرکت های بزرگ دنیا توسعه پیدا نمی کنند و نمی توانند در بورس های بزرگ دنیا حضور پیدا کنند؟ اظهار داشت: به این دلیل نمی توان بهره برداری لازم را از کار آفرینی کرد چون از نظر مدیریت اقتصادی، تجاری، مالی، بازاریابی و برنامه ریزی دچار کمبود هستیم.
به اعتقاد وی مشکل اصلی که باید برای حل آن کوشید، ارتقای کیفیت مدیریت بوده و در این میان نیازمند آموزش مدیریت با کیفیت و در سطح جهانی هستیم.

پیروز تأکیدکرد: برای به ثمر رساندن تلاش های کارآفرینان در کشور نیازمند ارتقای سطح مدیریت و آموزش مدیران هستیم که سطح این آموزش باید جهانی باشد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های بزرگی که چین و هند روی نیروهای انسانی خود انجام داده اند، خاطر نشان کرد: برای این که مدیران بنگاه های اقتصادی، صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور بتوانند در برابر رقبای خارجی خود چه در داخل کشور و چه در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داشته و از کورس رقابت عقب نمانند، باید از آموزش های لازم و مدرن در سطح جهانی برخوردار باشند.

به تصریح رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایرانیان در شرایط کنونی اهمیت تعامل با دانشگاه ها و موسسات آموزشی دنیا در طولانی مدت از دیگر موضوعات رایج مانند یارانه و حتی مذاکرات هسته ای در تعیین تکلیف و آینده کشور بیشتر است.
دهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی شنبه گذشته با حضور رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، مهدی کشمیری، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و دیگر مقامات محلی برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار