|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۵۱

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: پروژه حوضچه فراگیر در پایانه نفتی شمال تا ۶ ماه آینده با ظرفیت حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز به بهره برداری می رسد.

پیروز موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: ظرفیت کنونی سوآپ نفت خام با توجه به امکانات فعلی پایانه نفتی شمال کشور ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که با بهره برداری از پروژه حوضچه فراگیر در فاز اول به ۴۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: احداثو راه اندازی این پروژه هم اکنون با پیشرفت مطلوب در حال انجام است و تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در پاسخ به اینکه " پیش از این قرار بود با بهره برداری از حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال، ظرفیت سوآپ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد، چرا این رقم محقق نمی شود " گفت: فعلا نیاز را در حدی دیدیم که با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم در این مرحله با عمق آبخور ۸ متری پروژه را ببندیم.

موسوی با بیان اینکه امکان توسعه حوضچه فراگیر در فازهای بعدی وجود دارد، اذعان داشت: با بهره برداری از این پروژه در ۶ ماه آینده، امکان انجام سوآپ نفت خام تا ظرفیت ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز وجود خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، پیش از این برنامه ریزی شده بود با ساخت حوضچه فراگیر در پایانه نفتی شمال، سه اسکله موجود با آبخورهای چهار تا پنج متر به ١۴ اسکله با آبخور ١۴ متر افزایش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار