|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۸۰

انتقاد مدیرعامل همشهری از عوامل سابق " سمت خدا "

" مهدی ذاکری " مدیرعامل مؤسسه همشهری، در یادداشتی که در خروجی این روزنامه منتشر شد، با نقد عملکرد عوامل سابق برنامه " سمت خدا " بر روی آنتن پخش زنده سیما، طی یادداشتی با عنوان " سمت کجا؟ " از اقدامات عجیب " نجم الدین شریعتی " مجری سابق و حجت الاسلام فرحزاد " کارشناس سابق این برنامه انتقاد کرد.

مشرق-" مهدی ذاکری " مدیرعامل مؤسسه همشهری، طی یادداشتی، با نقد عملکرد عوامل سابق برنامه " سمت خدا " بر روی آنتن پخش زنده سیما، طی یادداشتی با عنوان " سمت کجا؟ " از اقدامات عجیب " نجم الدین شریعتی " مجری سابق و حجت الاسلام فرحزاد " کارشناس سابق این برنامه انتقاد کرد.

متن این یادداشت بدین شرح است:


ظهر روز دوشنبه گذشته در حال تماشای برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما بودم که اتفاق عجیبی رخ داد.

مجری برای همیشه خداحافظی کرد و کارشناس برنامه از تنشی پرده برداشت که میان مجری و تهیه کننده و مدیران شبکه سه سیما وجود دارد و سخنانی را روی آنتن زنده گفت که بسیار عجیب بود ازجمله اینکه صداوسیما را تهدید کرد که اگر این برنامه با این مجری و تهیه کننده ادامه پیدا نکند نه تنها او دیگر به این برنامه نمی آید بلکه دیگر کارشناسان هم این برنامه را تحریم خواهند کرد و برای تجدیدنظر در این تصمیم هم تا جمعه مهلت داد! ایشان از مقام معظم رهبری و مراجع و دیگر مسئولان هم برای رفع این مشکل استمداد کرد!

این برای بار نخست نیست که برخی مجریان و شخصیت هایی که از طریق آنتن زنده شهرت یافتند در برخی برنامه های پربیننده از طریق آنتن زنده سرنوشت کاری خود و قراردادشان را با مخاطبان میلیونی در میان می گذارند.

بنده دراین نوشتار قصد ندارم در این موضوع اخیر به دعوای تهیه کننده و صداوسیما وارد شوم قطعاً انتخاب تهیه کننده از اختیارات مدیر گروه و شبکه است و مثل هر عزل و انتخاب دیگری ممکن است اشتباهی هم در این مورد صورت گرفته باشد اما حتی بر فرض برکناری اشتباه تهیه کننده و یا لغو قرارداد تولید یک برنامه، نباید افراد به خودشان اجازه بدهند از آنتن برنامه زنده این گونه استفاده کنند. به مردم چه ربطی دارد که چه کسی تهیه کننده این برنامه است؟! و چرا قرارداد با او لغو شده یا تمدید نمی شود؟! حتماً می توان به آن تصمیم انتقاد کرد و حتی به مرجعی تظلم خواهی کرد اما نه در برنامه زنده و برای مخاطبانی که اتفاقا قرار است به سمت خدا هدایت شوند! اگر باب این استفاده از آنتن زنده باز شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. وقتی در این برنامه با موضوع معارفی و دینی چنین اتفاقی می افتد چه توقعی می توان از دیگر برنامه های زنده داشت و با این حساب، صداوسیما هم باید فکر تغییر و عدم تمدید قرارداد با تهیه کنندگانش را فراموش کند چون بلافاصله در آنتن زنده بانگ برمی آید که…

نکته قابل توجه دیگر استمدادطلبی کارشناس این برنامه از رهبری و مراجع و غیره بود.

کارشناس گرامی! اگر قرار باشد برای تنش بین تهیه کننده و مدیر گروه یک شبکه هم رهبری ورود پیدا کند که پس حتما باید برای معضلات درون یک وزارتخانه هم رهبری ورود پیدا کند و به طریق اولی دیگر مسئولان هم متوقع هستند که به اختلاف جزئی آنها هم رهبری وارد شود و کلا امور این مملکت را باید رها کرد تا رهبری وارد شوند!

واقعاً وقتی مخاطب عادی این سخنان را می شنود چه برداشتی می کند؟ حق ندارد از خودش بپرسد که اینها در این برنامه قرار بود به اختلافات و مشکلات ما بپردازند و آنها را حل کنند حالا یک نفر باید بیاید و اختلافات خودشان را حل کند. حق ندارد با خودش بگوید مگر کارشناسان مذهبی یک صنف تجاری هستند که قرار است به این صنف اعلام شود تا این برنامه را تحریم کنند؟

حق ندارد از خودش بپرسد مگر تا حالا این کارشناس مذهبی صرفاً به خاطر وجود آقای الف و ب می آمد که حالا می گوید اگر آقای الف و ب نباشند او به سؤالات مردم پاسخ نخواهد داد و به این برنامه نمی آید؟!

و خلاصه اینکه حق ندارد از خودش بپرسد این برنامه به کدام سمت وسو می رود؟



منبع: همشهری

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار