|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۸۴

خبرگزاری تسنیم: امروز برنامه مناظره با موضوع " واردات بنزین " احتمالاً بدون حضور یکی از طرفهای اصلی در این بحثیعنی نماینده شرکت ملی پتروشیمی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، شاهرخ خسروانی معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، جلیل سالاری مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش پخش فرآورده های نفتی، یوسف رشیدی از سازمان محیط زیست و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهمانان احتمالی سی و چهارمین برنامه مناظره با موضوع واردات بنزین هستند.

ترکیب این مهمانان در حالیست که نماینده تولیدکنندگان ریفرمیت(اکتان افزا) در واحدهای پتروشیمی به عنوان یکی از اصلی ترین طرف این بحثاحتمالاً غایب است؛ چرا که با ادعای آلاینده بودن بنزین تولید شدن به کمک واحدهای پتروشیمی، دولت تصمیم گرفته است که با توقف تولید در اکتان افزا در این واحدها روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد کند.
البته تهیه کنندکان برنامه مناظره از نمایندگان پتروشیمی برای حضور در این برنامه دعوت کرده اند.
غیبت مدیران و کارشناسان پتروشیمی در حالیست که عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در صنعت پتروشیمی به عنوان بالاترین مقام در صنعت پتروشیمی کشور به طور تمام قد از تولید بنزین به کمک واحدهای پتروشیمی حمایت کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پاسخ به " آیا بنزین پتروشیمی پاک بود؟ " هم تصریح کرده بود: ظاهراً فقط بنزن سرطان زاست که در تولیدات پتروشیمی، بنزن را به زیر دو درصد رسانده بودند و بعد محموله ها را تحویل پالایشگاه ها می دادند. من از سازمان محیط زیست تعجب می کنم که به جای اینکه به مردم بگوید خودروی کمتری به خیابان ها بیاورند و به مردم بگوید هرچه شما مصرف کنید خطرناک است، روی چند درصد بنزن مانور می دهد. "
همچنین پیش از این پدیدار؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عبدالحسین بیات؛ عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عادل نژاد سلیم؛ مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، احمد مهدوی؛ مدیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و مدیران واحدهای پتروشیمی نوری، امام خمینی(ره) و بوعلی سینا، کیفیت ریفرمیت تولید شده در واحدهای پتروشیمی برای تولید بنزین را متناسب با استاندارهای عرضه بنزین اعلام کرده اند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار