|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۴۲

خطوط هوایی قطر می گوید که خسارات ناشی از همه گیری کرونا به 4.1 میلیارد دلار می رسد.

خطوط هواپیمایی قطر روز دوشنبه اعلام کرد که در سال مالی گذشته بیش از 4 میلیارد دلار از دست رفته درآمد داشته است ، زیرا قرنطینه ناشی از همه گیری کرونا باعث کاهش تقاضا برای سفرهای طولانی مدت شده است.

این خسارت عمده، که شرکت هواپیمایی دولتی تا حد زیادی به زمین زدن جت های عریض ایرباس A380 و A330 خود نسبت داد، تلفات چشمگیر این بیماری همه گیر را در صنعت برجسته می کند.

با این وجود ، شرکت هواپیمایی مستقر در دوحه درآمد خود را قبل از مالیات و سایر هزینه ها به 1.6 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داد-هزینه هایی که به دلیل صرفه جویی هواپیما در سوخت هواپیما ، کاهش 15 درصدی حقوق و کاهش 13 هزار و 400 کارمند از درآمد آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. نیروی کار آن این همه گیری بیشترین آسیب را به مسیرهای بین المللی وارد کرده و ضربه بزرگی به اتصالات فوق العاده خلیج فارس وارد کرده است که اساساً فاقد بازارهای داخلی هستند.

در چند ماه گذشته ، این شرکت هواپیمایی پرچمدار از پایان تحریم سالیانه خود استفاده کرده است که خطوط هوایی قطر را از حریم هوایی بحرین ، مصر ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی خارج کرد. تحریم شرکت هواپیمایی را مجبور کرده بود تا مسیرهای طولانی تری را طی کرده و سوخت جت بیشتری مصرف کند و هزینه های آن افزایش یابد. برای اولین بار از سال 2017 ، خط هوایی این دولت غنی از انرژی مسیرهای اصلی خود را به مراکزی مانند دبی ، قاهره و ریاض با کاهش اختلافات سیاسی در ماه ژانویه باز کرد.

این شرکت حمل ونقل طولانی مدت از تاب آوری خود در برابر انواع ویروس های سریع در حال گسترش در سراسر جهان قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: زیان عملیاتی 288 میلیون دلاری آن 7 درصد کمتر از سال قبل است.

اکبر الباکر ، مدیرعامل قطر ایرویز در بیانیه ای گفت: "در حالی که رقبای ما هواپیماهای خود را زمین می گذاشتند و مسیرهای خود را می بستند ، ما کل عملیات تجاری خود را برای پاسخگویی به محدودیت های سفر در حال تغییر تطبیق دادیم و هرگز پرواز خود را متوقف نکردیم."

این شرکت هواپیمایی اعتراف کرد که 3 میلیارد دلار نجات از دولت قطر دریافت کرده است تا بتواند با محدودیت های ویروس مبارزه کند. درآمد این شرکت هواپیمایی از 14 میلیارد دلار سال قبل به بیش از 8 میلیارد دلار کاهش یافت. این هواپیما هزینه 2.3 میلیارد دلار را برای متوقف کردن ناوگان پهن پیکر خود در بر داشت.

این هواپیما در سال مالی گذشته تنها 5.8 میلیون مسافر را به آسمان برد ، در حالی که 32.3 میلیون نفر در سال قبل از آن - 82 درصد کاهش حیرت انگیز.

قطر ایرویز که حدود 250 هواپیما را از فرودگاه بین المللی حمد که به تازگی ساخته شده در دوحه اداره می کند ، با ارائه ارتباط بین شرق و غرب از محل استقرار آن در شبه جزیره عربستان ، از مدل دیگر حاملان خلیج فارس پیروی می کند. دو حامل بزرگ دیگر در منطقه که به مسیرهای پر درآمد طولانی وابسته هستند ، امارات مستقر در دبی و اتحاد مستقر در ابوظبی ، نیز به دلیل همه گیری دچار آشفتگی شده و طی سال گذشته میلیاردها دلار خسارت قابل توجهی را متحمل شده اند.

به عنوان مثال ، امارات در سال گذشته 5.5 میلیارد دلار خسارت گزارش داده و 3.1 میلیارد دلار از دولت دبی تزریق نقدی دریافت کرده است.

به دلیل سرعت بخشیدن به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در جهان ، قطر ایرویز علائم کمی از بهبود را ذکر کرد. از 33 مقصد پایین در اوج همه گیری ، این خط هوایی اکنون به بیش از 140 پرواز دارد و به بازارهای جدیدی از سیاتل ، واشنگتن تا بریزبن ، استرالیا گسترش یافته است.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار