|
|
کدخبر: ۱۸۵۰۶۵

چگونه به یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم؟

شبکه‌های اجتماعی بخش بسیار مهمی از دیجیتال مارکتینگ هستند زیرا در زمینه ایجاد آگاهی از برند، بهترین رسانه برای انجام این کار در فضای دیجیتال است.

اگر به یک دهه قبل باز گردیم، به سختی می‌توانیم یک تعریف شغلی مشخص و دقیق برای مدیر شبکه‌های اجتماعی ارائه کنیم، زیرا گستردگی شبکه‌های اجتماعی همانند عصر حاضر نبود و کاربران کمی عضو شبکه‌های اجتماعی بودند. با این‌حال، امروزه کاربران عضو شبکه‌های اجتماعی مختلفی هستند که هریک جذابیت‌ها و تعاریف خاص خود را دارند. به‌طور مثال، روزگاری نه چندان دور فیس‌بوک اولین شبکه اجتماعی بود که تمامی کاربران عضو آن بودند و شرکت‌های تجاری نیز تبلیغات خود را در آن انجام می‌داند، اما اکنون این شرایط تغییر پیدا کرده و پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، لینکدین و نمونه‌های مشابه جایگزین آن شده‌اند.
کارشناس در هر زمینه‌ای، فردی است که در آن زمینه متخصص است، البته نه اینکه یک مرجع باشد، بلکه کسی که دانش و مهارت کامل در آن زمینه خاص را دارد. کارشناس شبکه‌ های اجتماعی فردی است که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی متخصص است.
حالا چه کسی ریزه کاری‌های شبکه‌های اجتماعی آن را می‌داند: کسی که به خوبی از اصول بازاریابی از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی آگاه است و ابزارهای مختلف شبکه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل را درک می‌کند.
یک کارشناس شبکه‌ های اجتماعی به خوبی می‌داند که چگونه می‌توان به اهداف بازاریابی از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دست یافت و چگونه یک محتوای عالی تولید کند که بتواند مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی متقاعد کند.
شبکه‌های اجتماعی بخش بسیار مهمی از دیجیتال مارکتینگ هستند زیرا در زمینه ایجاد آگاهی از برند، بهترین رسانه برای انجام این کار در فضای دیجیتال است. اکنون فیس بوک در حال عبور از ۲ میلیارد کاربر در پلتفرم خود (تقریبا ۳/۱ جهان) است. پلتفرم‌های مهم دیگری مانند تیک تاک، اینستاگرام، اسنپ چت، توییتر، لینکدین و غیره هم وجود دارند که همه این پلتفرم‌ها در حال رشد هستند. این یعنی شبکه‌های اجتماعی برای برندها در دستیابی به مشتریان هدف خود اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. و با افزایش نیاز به مهار این شبکه، تعداد کارشناسان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که برای انجام آن کار مورد نیاز هستند نیز در حال افزایش است.
 

کارشناس شبکه‌های اجتماعی چه کسی است ؟ 

مدیر شبکه‌های اجتماعی شخصی است که در بخش دیجیتال مارکتینگ، ارتباطات، بازاریابی یا روابط عمومی یک سازمان حضور دارد و شبکه‌های اجتماعی برند را نظارت، بررسی، تجزیه و تحلیل می‌کند و افراد تیم شبکه اجتماعی را راهنمایی می‌کند. شبکه‌های اجتماعی به صورت مداوم در حال تغییر و آپدیت شدن هستند و در همین زمان است که مدیر شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل حضورش حس می‌شود. بنابراین این افراد باید بتوانند به سرعت کار کنند و به دنبال به‌روز‌ترین اطلاعات باشند و آنها را با تیم به اشتراک بگذارند. مدیر شبکه‌های اجتماعی معمولاً باید از هر آنچه در صنعت، شرکت، محصولات یا خدمات شرکت اتفاق می‌افتد خبر داشته باشند و همانند فردی متخصص در صنعت عمل کند.

کارشناس شبکه های اجتماعی_شرح وظایف کارشناس شبکه های اجتماعی+مهارت های ضروری

کارشناس شبکه‌های اجتماعی چه جایگاهی در دنیای امروز دارد ؟ 

این روزها دیگر اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بر صاحبان کسب‌وکارها پوشیده نیست و همه می‌دانند که برای پیشی‌گرفتن از رقبای خود، باید توجه به شبکه‌های اجتماعی را در راس استراتژی‌های خود قرار دهند. این توجه و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف که در نهایت موفقیت را برای صاحبان مشاغل به‌دنبال خواهد داشت، دقیقا همان‌ کاری است که یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد.
کارشناس شبکه‌های اجتماعی کسی است که اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و اصول حضور در این بسترها را می‌داند و بر ابزارهای مورد استفاده در این حوزه نیز تسلط کامل دارد.
این شخص با تمرکز بر این شبکه‌ها، فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ برندها و مشاغل مختلف را برنامه‌ریزی و اجرا می کند و پل رسیدن آن‌ها به موفقیت می‌شود. برای درک اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی و لزوم وجود شغلی تحت عنوان کارشناس شبکه‌های اجتماعی کافی است نگاهی به آمار کاربران این شبکه‌ها بیندازید تا مطمئن شوید که این شبکه‌ها چه جایگاه مهمی در زندگی مخاطبان خود دارند.
 

کارشناسان شبکه های اجتماعی چه وظایفی دارند ؟

وظایف اصلی مدیران شبکه‌های اجتماعی عبارت‌اند از:
  • تدوین و ساخت تقویم‌های محتوایی برای تمام کانال‌ها و شبکه‌ها.
  • انتشار محتوا در کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلف. هر شرکت ممکن است برای رسیدن به هدف مارکتینگ خود، سراغ شبکه‌های مختلف برود.
  • پاسخ دادن به نظرات و بازخوردهای کاربران برای ساخت وجهه مثبت از برند در ذهن مخاطب و به دست آوردن نرخ تعامل بالا.
  • تدوین کمپین‌های برندینگ برای شناخته شدن نام برند در میان مخاطبان.
  • پیگیری محتوا و موفقیت کمپین از طریق به دست آوردن نرخ تعامل، معیارها و تجزیه و تحلیل داده‌ها.
  • همکاری با گرافیست‌های شرکت برای مشارکت در استراتژی‌های طراحی بصری.
  • تولید استراتژی برای تعامل بالاتر و تبلیغات، مانند اینفلوئنسر مارکتینگ، ایجاد ترافیک ارگانیک و تبلیغات پولی.
  • تحقیق و پژوهش مداوم برای به دست آوردن اطلاعات در راستای مدیریت عالی روند ارزیابی و هدایت استراتژی و پیشرفت کار.
  • شناسایی و ارزیابی استراتژی‌های اشتباه که بازگشت سرمایه ندارند.
  • حفظ دستورالعمل‌های کسب و کار و داشتن پیام مشترک و هدفمند در تمام کانال‌ها و شبکه‌ها.
  • استفاده از روش‌های ترند و اثرگذار. به عنوان مثال، استفاده از ویدیوهای کوتاه که در حال حاضر بسیار محبوب هستند.
  • ساخت لحن برند در شبکه‌های اجتماعی و تداوم در استفاده از آن.
  • رعایت ثبات در شخصیت برند در شبکه‌های اجتماعی – در مورد چگونگی تعامل برند با مشتریان، شریک‌های تجاری و همچنین رقبای خود ثبات داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها در توییتر مدام در حال استفاده از محتواهای طنز هستند و با نوشتن محتواهای خنده‌دار، کاری می‌کنند که کاربران محتوای آنها را به اصطلاح ریتوییت و در نهایت وایرال کنند.
 

یک مدیر شبکه‌های اجتماعی به چه مجموعه مهارت‌هایی نیاز دارد ؟

در شرایطی که بیشتر مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات نیازی به حضور آنلاین تمام وقت ندارند، اما این نکته در مورد مدیر شبکه‌های اجتماعی چندان صادق نیست، زیرا این افراد باید به‌طور تمام وقت آنلاین باشند و به پرسش‌های کاربران در فضای مجازی پاسخ دهند. برای این منظور باید خلاقیت زیادی داشته باشید و سعی کنید از ادبیات مناسبی برای تعامل با کاربران استفاده کنید. علاوه بر این، برای آن‌که بتوانید شناخت دقیقی در ارتباط با عملکرد الگوریتم‌های مهم شبکه‌های اجتماعی به دست آورید لازم است در ارتباط با علم داده‌ها دانش کافی داشته باشید. با این‌حال به عنوان یک قاعده کلی بهتر است در ارتباط با مواردی که در ادامه به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم به فکر دانش‌اندوزی باشید.
  • توانایی برنامه‌ریزی راهبردی: یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که به آن نیاز دارید توانایی درک برنامه‌ریزی‌های کلان تجاری شرکت یا سازمان است. این‌کار به شما کمک می‌کند تا بدانید در فضای مجازی در جست‌وجوی چه محتوایی باشید و از چه ساختاری برای خلق محتوای تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. زمانی که برنامه‌ریزی‌های راهبردی سازمان را درک کردید باید اهداف و خط‌مشی‌هایی که در نظر دارید از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنید را تعریف کنید. برای منظور باید مخاطبان هدف را شناسایی کرده و بدانید چه زیرساخت‌هایی به شکل دقیق‌تر و بهتری به رشد کسب‌وکار کمک می‌کنند. واقعیت این است که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرآیند کاملا پیچیده‌ای است و برای این منظور باز از ابزارهای مناسبی برای تحلیل نتایجی که به دست می‌آورید استفاده کنید. 
     
  • تسلط بر تکنیک‌ها و برنامه‌های قابل اجرا: برای آن‌که برنامه‌ای که قصد پیاده‌سازی ‌آن‌را دارید به درستی به سرانجام برسد باید دقت ویژه‌ای به جزییات داشته باشید یا در صورت لزوم چه افرادی را برای پیاده‌سازی دقیق تاکتیک‌ها استخدام کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که تفاوت قابل توجهی میان تاکتیک و استراتژی وجود دارد. استراتژی رویکرد خاصی است که برای دستیابی به مجموعه‌ای از اهداف تعریف شده در پیش گرفته می‌شود. مایکل پورتر (Michael Porter) استراتژیست معروف سه راهبرد اصلی را برای هر کسب و کاری توصیف می‌کند که با عنوان برنامه‌ریزی استراتژیک پورتر مورد توجه سازمان‌ها قرار دارد. تاکتیک‌ها اقدامات خاصی را شامل می‌شوند که برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهید. تاکتیک‌ها توسط استراتژی (رویکرد و اهداف واقعی شما) پیاده‌سازی می‌شوند، اما مشخص‌تر هستند. آن‌ها نه نتیجه هستند و نه معیارهای موفقیت، بلکه اقداماتی هستند که شما را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش یاری می‌کنند.
     
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی با هدف مشاهده و پاسخ‌گویی به پرسش‌های کاربران پدید آمده‌اند. بنابراین در اینستاگرام باید پاسخ‌های مناسبی به پست‌های منتشر شده توسط کاربران بدهید و اگر بازخوردهای منفی دریافت کردید به شکل منطقی با آن‌ها روبرو شوید. 

  • درباره نوع واکنش کاربران به محتوا دانش کافی کسب کنید: رسانه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای بهتر دیده شدن مطالب ارائه می‌کنند. مدیر شبکه‌های اجتماعی باید بداند چه محتوایی بازدیدهای بهتری داشته و چه محتوایی با استقبال سرد کاربران روبرو شده است. بنابراین باید در مورد نوع محتوایی که در نظر دارید برای پلتفرم هدف آماده کنید مثل متنی، ویدیویی یا تصویری اطلاع کافی کسب کنید و بدانید که چگونه از تکنیک ویروسی برای بهتر دیده شدن محتوا استفاده کنید. 
     
  • بهینه‌سازی محتوا و فناوری: شبکه‌های اجتماعی ترکیبی از جست‌وجو، دستگاه‌های همراه و محتوا هستند. باید اطمینان حاصل کنید که چگونه مشتری را به بخش‌های پایین قیف فروش هدایت کنید. بنابراین باید در مورد مفاهیم مهم بهینه‌سازی محتوا در حوزه سئو دانش کافی را کسب کنید. در چنین شرایطی است که کلمات کلیدی و عبارت کلیدی که در مقالات استفاده می‌کنید توسط گوگل شناسایی شده و سایت را در رتبه بالایی قرار می‌دهند. علاوه بر این باید در مورد تبدیل ترافیک زمانی که مشتری به صفحه فرود وارد می‌شود اطلاعاتی کسب کنید. 
     
  • تفکر خلاقانه: برای آن‌که به عنوان یک مدیر شبکه‌های اجتماعی در کار خود موفق شوید نباید خود را محدود به روش‌های شناخته‌ شده‌ای کنید که همگان آن‌را می‌دانند. بنابراین باید تفکر خلاقانه‌ای داشته باشید تا بتوانید محتوایی ناب آماده کنید تا مشتریان به خوبی به تعامل با آن بپردازند. به‌طور مثال نباید از تاثیرگذاری محتوای بصری خلاقانه غافل شوید.
     
  • مهارت در نوشتن: با توجه به این‌که بخش اعظمی از وقت شما صرف نوشتن می‌شود بنابراین باید محتوایی تاثیرگذار برای کاربران بنویسید. یک متن عالی که فهم آن کار چندان سخت نیست باعث می‌شود تا کاربران متن شما را تا انتها مطالعه کنند. به‌طور مثال هنر در نوشتن سرتیتر و سرآیند؛ نوشتن چیکیده یا مقدمه‌های جذاب، ساختاربندی متن برای خواندن ساده‌تر مطلب و به‌کارگیری اصول نگارشی در جای خود کمک فراوانی در این زمینه می‌کند. 
     
  • آشنایی با جدیدترین ترندهای بازاریابی دیجیتال: شبکه‌های اجتماعی به تنهایی باعث موفقیت شما نمی‌شوند. این رسانه‌ها بر مبنای سلسله عوامل پدید آمده و با استقبال کاربران روبرو شده‌اند. بنابراین باید در مورد جذابیت‌های بصری و مفهومی این شبکه‌ها تحقیق کنید. به‌طور مثال باید بدانید چه ترندهایی در تجهیزات موبایل با اقبال روبرو می‌شوند و در چه زمان و چگونه از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید. 
     
  • مهارت‌های تحلیلی: هنگامی که شبکه‌های اجتماعی پدید آمدند، به سرعت ابزارهایی برای ارزیابی تاثیر کمپین‌ها ساخته شدند تا کار بازاریاب‌ها در این زمینه ساده‌تر شود. اکنون برای شبکه‌های اجتماعی ابزارهای تحلیلی مختلفی نظیر گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول پدید آمده‌اند که گزارش دقیق و کاملی در اختیارتان قرار می‌دهند.
     
  • مهارت‌های رهبری و ارتباطی: اگر قرار است مدیر شبکه‌های اجتماعی سازمانی باشید باید گروهی از نویسندگان و عوامل مختلف را مدیریت کنید و اطلاعات موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهید. بنابراین باید هنر برقراری ارتباط شفاهی و نوشتاری را به دست آورید. بنابراین باید در مورد تکنیک‌های مدیریت پژوهش کنید تا بتوانید با افراد مختلف به زبان آن‌ها صحبت کنید. 

کارشناس شبکه های اجتماعی_شرح وظایف کارشناس شبکه های اجتماعی+مهارت های ضروری

چگونه به یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم ؟ 

در راه تبدیل شدن به یک متخصص شبکه‌های اجتماعی بیشتر نیاز به تجربه عملی دارید، البته دانش نظری نیز ضروری است، اما تجربه برای به دست آوردن مهارت و همچنین تکنیک‌های تسلط بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ضروری است. جدای از آن، گذراندن دوره‌های دیجیتال مارکتینگ نیز می‌تواند در مراحل اولیه کار به شما کمک زیادی کند، اما زمانی که در راس کار قرار گرفتید، تنها چیزی که اهمیت دارد تجربه عملی و عملکرد شماست.
بیائید این سه حوزه مورد نیاز کارشناس شبکه‌ های اجتماعی را مورد بحث قرار دهیم:
  1. دانش نظری
    برای توسعه دانش نظری در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها خواندن تعداد زیادی پست در وبلاگ‌های معتبری است.
    جدا از این وبلاگ‌ها، منابع بسیار مفید دیگری برای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دنبال کردن وبلاگ‌های متعلق به کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره وجود دارد.
    همانطور که اشاره شد، همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌های بومی خود را دارند که در آن نکات بازاریابی مرتبط با پلتفرم خود را به اشتراک می‌گذارند. این لیست عبارت است از:
    -لینکدین
    -اینستاگرام
    -توئیتر
    -فیسبوک
    -پینترست
    -اسنپ چت
    همه اینها منابع عالی برای چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی در آن پلتفرم هستند.
     
  2. تجربه عملی
    تجربه عملی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از راه‌های زیر به دست آورد:
    آموزش حرفه‌ای کارشناس شبکه‌ های اجتماعی
    شرکت‌های زیادی هستند که دوره‌های آموزشی تحت نظر مربیان بازاریابی دیجیتال برگزار می‌کنند. مزیت آموزش دیدن در یک موسسه آموزشی حرفه‌ای این است که فرد به سرعت و به روشی سازمان یافته به یادگیری می‌رسد. فرد همچنین تجربه عملی از تمرین‌های مختلف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مانند شناسایی مخاطب هدف، ایجاد کمپین، ایجاد تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، اندازه گیری نتایج و غیره را به دست می‌آورد و علاوه بر یادگیری، گواهینامه نیز دریافت می‌کند.
     
    دوره‌های آنلاین
    یکی دیگر از راه‌های کسب تجربه عملی، گذراندن دوره‌های صدور گواهینامه موجود توسط فیس‌بوک و گوگل است. اگرچه گواهینامه‌های گوگل ادوردز به خودی خود تحت شبکه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرند، اما با این وجود، استفاده از آن‌ها قطعاً شانس یک فرد برای گرفتن شغل کارشناس شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.
     
    تجربی
    هیچ چیز به اندازه تجربه واقعی اجرای کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای برخی از برندها با ارزش نیست. می‌توانید مشاغل شبکه‌های اجتماعی را در برخی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ یا با برخی از برندها ببینید. تقریباً همه شرکت‌ها این روزها در بازاریابی دیجیتال و به طور خاص در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این امر برای بخش آگاهی از برند شرکت‌ها به یک امر ضروری تبدیل شده است. و به همین دلیل است که آن‌ها یک متخصص شبکه‌های اجتماعی یا یک متخصص بازاریابی دیجیتال را برای انجام این کار استخدام می‌کنند.
    اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی باشید، بهترین راه اجرای موفقیت‌آمیز کمپین‌ها و دستیابی به نتایج و اهداف مورد نظر برند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است!
 

کارشناس شبکه های اجتماعی_شرح وظایف کارشناس شبکه های اجتماعی+مهارت های ضروری

حقوق یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی چقدر است ؟ 

حقوق و درآمد کارشناس شبکه‌های اجتماعی از جمله ابهامات و دغدغه‌هایی است که ذهن علاقه‌مندان به این شغل را به خود مشغول می‌کند. در پاسخ به این ابهام باید بگوییم که حقوق یک کارشناس و مدیر شبکه‌های اجتماعی در تمام سازمان‌ها و موسسات یکسان نیست و با توجه به شرایط و پارامترهای متعددی چون: سابقه و تجربیات عملی، مهارت‌ها و تخصص‌های وی، کارنامه‌ی کاری و دانش وی در این زمینه بستگی دارد؛ بنابراین اگر به‌دنبال کسب درآمد بالا هستید، حتما مهارت‌ها و تجربیات خود را در این حوزه افزایش دهید و در ازای ارائه‌ی خدمات باکیفیت، حقوق مناسبی نیز دریافت کنید.
در میان مشاغل مختلف موجود در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، کارشناس شبکه‌های اجتماعی یکی از شغل‌هایی است که این روزها تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. در این مقاله، به معرفی این شغل و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آن پرداختیم و گفتیم که حقوق یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی بر چه اساسی تعیین می‌شود. در آخر باز هم بر این نکته تاکید می‌کنیم که برای موفقیت در این شغل نیز همانند شغل‌های دیگر، باید همواره به دنبال کسب دانش باشید و مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهید.
 

تفاوت کارشناس شبکه اجتماعی با استراتژیست شبکه اجتماعی چیست ؟

در شرکت های بزرگ که تیم های مدیریت رسانه های اجتماعی بسیار بزرگی دارند، معمولا وظایف کارشناس شبکه اجتماعی بیشتر در زمینه اجرا فعالیت ها می باشد. فعالیت های اجرایی در شبکه های اجتماعی مختلف، به دست کارشناسان انجام می شود. البته در بسیاری از شرایط نیز، کارشناس اجتماعی می توانید به صورت کامل فعالیت های یک استراتژیست اجتماعی را انجام دهد.
اما معمولا استراتژیست های اجتماعی بیشتر بر روی تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه استراتژی های جدید برای انجام کارها، فعال هستند. با اینکه تفاوت هایی در این دو موقعیت شغلی وجود دارد، اما شباهت های زیاد آنها باعث شده تا بسیاری از افراد شرح وظایف کارشناس شبکه های اجتماعی را مانند وظایف استراتژیست اجتماعی در نظر بگیرند.
 

سخن آخر

هنگامی که به شغل کارشناس شبکه‌ های اجتماعی رسیدید، تمام انرژی خود را برای ایجاد برنامه‌ها و اجرای آن صرف کنید. تا جایی که می‌توانید در چارچوب کارفرمای خود باشید تا تکنیک‌های جدید و بهتری بیاموزید. همچنین، به مطالعه و یادگیری ادامه دهید و خود را در جریان آخرین تحولات در فضای شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. مهمتر از همه، اندازه گیری نتایج است. همیشه کارهایی را که انجام می‌دهید، چرا انجام می‌دهید و چه نتایجی از همین کار می‌گیرید را پیگیری کنید؟ آیا به عنوان یک حرفه‌ای پیشرفت می‌کنید؟ آیا به رشد برند/مشتری خود کمک می‌کنید؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار