|
|
کدخبر: ۸۲۹۱۶

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: وضعیت سلامت مشمولان قبل از اعزام بررسی و در صورت داشتن بیماری به کمیسیون پزشکی معرفی می شوند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، از جمله ظرایف لحاظ شده در قانونخدمتوظیفه عمومی، توجه به وضعیت سلامت جسمی و روحی افرادی است که باید بخدمت اعزام شوند که براین اساس وضعیت پزشکی تمامی مشمولان مورد رسیدگی قرار می گیرد تا چنانچه در وضعیت سلامتی کامل قرار نداشته باشند متناسب با بیماری، به خدمت گرفته شده یا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

این اطلاعیه در خصوص دسته بندی مشمولان از نظر سلامت می افزاید: برخی اشخاص دارای بیماری شدید یا نقص عضو هستند که در صورت اعزام به خدمت مشکلاتی برای آنان یا یگانهای خدمتی به وجود می آید بنابراین از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. عده ای دیگر دارای بیماری هستند لذا بیماری آنان در حد معافیت دائم نبوده که به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می شود.

همچنین دسته سوم مشمولانی هستند که دارای بیماری خفیف بوده و مانعی برای اعزام به خدمت ندارند. این افراد هنگام حضور در مراکز نظامی باید در امور غیر رزمی بکارگیری شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل جسمی و روحی می باشند که به خدمت اعزام می شوند.

مرجع انطباقبیماریمشمول با آئین نامه پزشکی و درنهایت قرار دادن وی در هر یک از گروههای مذکور، شورای پزشکی وظیفه عمومی است.

شایان ذکر است مشمولان با ارائه درخواست اعزام به خدمت و یا سایر معافیت ها، حتما وضعیت سلامت جسمی آنان بررسی می شود. ضمن اینکه دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، نمی توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار