|
|
کدخبر: ۱۵۸۲۸۵

یک هفته نامه آلمانی گزارش کرد که شبکه های رایانه ای مرکز هوا و فضای آلمان مورد حمله سایبری یک سازمان اطلاعاتی خارجی قرار گرفته و با بدافزارهایی آلوده شده است.

خبرگزاری فارس: هفته نامه اشپیگل گزارش کرد که شبکه های رایانه ای مرکز هواوفضا آلمان در یک حمله سایبری بسیار پیشرفته مورد جاسوسی یک سازمان اطلاعات خارجی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، سازمان «دی ال آر»، یک مرکز پیشرو آلمانی در زمینه هواوفضا، انرژی و تحقیقات حمل و نقل است که پروژه های حساسی در آنجا انجام می گیرد.

اشپیگل در ادامه گزارش خود نوشت که ظاهراً یک سازمان خارجی با منابع چشمگیر در این حمله سایبری به این مرکز آلمانی دست داشته است و با بدافزارهای گوناگون، سیستم های این سازمان را آلوده کرده است زیرا این یک حمله سایبری پیچیده و سازماندهی شده بوده است و ظاهراً ماهها به طول انجامیده است و سیستم های رایانه ای دی ال آر را آلوده کرده اند.

برخی احتمالات نشان می دهد که این بدافزارها و حمله سایبری کار سازمانهای چینی است اما برخی کارشناسان نیز می گویند احتمال می رود آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) در این پرونده نقش داشته باشد.

حدود یکسال پیش «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا از برنامه جاسوسی این آژانس از تماس های تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکا و مقامات و شهروندان کشورهای دیگر پرده برداشت و جنجال عظیمی در سراسر جهان به وجود آمد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار