|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۱۰

برای کنار آمدن با خانواده همسرتان، باید از آنها فاصله بگیرید یا تلاش کنید مثل دخترشان باشید.

به گزارشافکارنیوز، نه تنها در کشور ما که در بسیاری از گوشه و کنار دنیا، رابطه عروس و خانواده شوهر یکی از بحثبرانگیزترین رابطه هاست. با این اوصاف عجیب نیست اگر دلخوری های کوچک و بزرگ تان از خانواده همسرتان، به یکی از دلایل جروبحثمیان شما تبدیل شود. اما مراقب باشید! وارد شدن بیش از اندازه و خارج از چارچوب خانواده همسرتان به زندگی شما، چه به شکل دخالت های دلسوزانه اما مداوم خودش را نشان دهد و چه در لباس دعوا و بگومگو حاضر شود، می تواند آرامش را از زندگی عاشقانه تان دور کند. پس این توصیه ها را بخوانید و مقابل مادرشوهرتان دست به عصاتر قدم بردارید.

کمی آسان تر بگیرید

اختلاف نظر در هر رابطه ای وجود دارد. به رابطه خود و خانواده تان نگاه کنید. حتی با وجود یک عمر زندگی در کنار آنها گاهی درگیر اختلاف نظر و سوء تفاهم می شوید. اما برخورد شما در مقابل خانواده تان چطور است؟ احتمالاً آسان تر و آرام تر از کنار این مشکلات می گذرید. اما وقتی پای دیگران به میان می آید، طبیعی است که سختگیرتر شوید. اگر می خواهید اختلاف نظرهایتان با خانواده همسرتان به یکی از مشکلات اساسی زندگی مشترک شما تبدیل نشود، بهتر است دست از سختگیری بردارید و از هر مشکل کوچکی، یک بحران غیر قابل حل نسازید.

مراقب خطر قرمزهایتان باشید

شما نمی توانید هر رفتار و حرفی را تحمل کنید. اگر برخی از برخوردهای خانواده همسرتان شما را آزار می دهد یا باعثدرگیری و اختلاف می شود، به جای بیرون کردن آنها از زندگی تان با کلافه کردن همسرتان با غر و شکایت، در مرزهایی که تعیین کرده اید بازنگری کنید. شاید باید خط قرمزهای تازه ای را برای این رابطه تعریف کنید و در رفتارهایی که در مقابل آنها دارید تجدیدنظر کنید. از طرف دیگر، شاید بخشی از این سوءتفاهم ها به دلیل شناخت نادرست یا کم آنها از شما ایجاد شده باشد. پس به مرور با احترام خود را به آنها بشناسانید.

مادرشوهر را از گود بیرون نکنید

مادر همسر شما تا ابد یکی از زنان تاثیرگذار زندگی همسرتان خواهد بود. پس برای خدشه دار کردن چهره او در مقابل شریک زندگی تان تلاش نکنید. درست است که همسر شما باید حدومرزهای زندگی خودش را هم بشناسد و مراقب خط مرزهای آن باشد، اما قرار نیست مادرش را برای همیشه فراموش یا با بهانه های کوچک، او را از زندگی اش بیرون کند. یادتان نرود که تنها شریک زندگی همسرتان هستید، نه مالک و صاحب اختیار او، پس برایش خط و نشان نکشید و با جنجال او را از عزیزانش جدا نکنید.

خانه یکی نشوید

اگر می خواهید رابطه شما و خانواده همسرتان همیشه با چاشنی احترام همراه باشد، به آنها نزدیک شوید اما نه آنقدر که اصطکاک ایجاد شود و جرقه های این نزدیکی، رابطه میان شما را شعله ور کند. نمی گوییم از آنها فاصله بگیرید. برعکس، بهتر است با خواهر شوهرها و مادر همسرتان صمیمی شوید، در کنارشان تفریح کنید و لحظات خوبی را بگذرانید اما تنها یک نکته را فراموش نکنید؛ «آنها را به حریم خصوصی تان راه ندهید و رازهایی که میان شما و همسرتان هست را با خانواده او در میان نگذارید.» یادتان نرود که آنها عزیزان شریک زندگی تان هستند. پس درددل هایتان را جای دیگری ببرید و اگر از همسرتان رنجیده اید، در مقابل خانواده اش از او بد نگویید.

مدام غر نزنید

شما اعتبار مشخصی پیش همسرتان دارید، پس این اعتبار را بیهوده نسوزانید. قطعاً شکایت های وقت و بی وقت تان از خانواده او، باعثمی شود حالت دفاعی به خود بگیرید یا به دنبال نقاط ضعف خانواده شما بگردد.

همسرتان را سرزنش نکنید

اگر می خواهید حمایت همسرتان را جلب کنید، او را به خاطر اشتباهات خانواده اش سرزنش نکنید. هنگام مطرح کردن گلایه ها، برایش توضیح دهید که از او نرنجیده اید و تنها می خواهید در برابر این مشکلات از شما حمایت کند. بدون دلخوری و جدل با هم در این مورد صحبت کنید. شاید همسرتان راه بهتری را برای غلبه بر این مشکل یا کنار آمدن با آن بلد باشد. پس حرف هایش را نشنیده نگیرید و برخواسته خودتان پافشاری نکنید.

دختر خاله نشوید

برای حل اختلاف همسرتان با خانواده اش، خودتان وارد میدان نشوید. باور کنید او فرزند همان خانواده است و بهتر می تواند با آنها در مورد مشکلات گفتگو کند و نظرشان را تغییر دهد. شاید با خانواده همسرتان صمیمی باشید، به هم کمک کنید یا همدم لحظات تنهایی هم باشید، اما در خانه آنها هرگز خود را صاحبخانه ندانید و حرفی نزنید و دخالتی نکنید که از این رابطه صمیمانه، میدان جنگ بسازد.

سیب سبز / شماره ۱۰۹ / ویژه نوروز ۹۳ / صفحه ۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار