|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۵۴

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه - ارومیه با رفع موانع به ویژه در حوزه اعتبارات تا دو سال دیگر به مرکز استان می رسد.

خبرگزاری ایرنا: هادی بهادری سه شنبه در بازدید از راه آهن مراغه - ارومیه افزود: از زمان آغاز این پروژه مهم و زیرساختی ملی ۱۳ سال می گذرد که امیدواریم موانع اعتباری این طرح در آینده برطرف شوند.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این طرح، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که در بودجه امسال تنها ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی برای آن تصویب شده است.

وی اظهار کرد: خط آهن مراغه - ارومیه در قالب پنج قطعه طراحی و در دست احداثاست که تاکنون با راه اندازی ایستگاه های میاندوآب و مهاباد قطعات اول تا چهارم پروژه به بهره برداری رسیده است و عملیات زیرسازی قطعه پنج از این پروژه نیز حدفاصل ایستگاه مهاباد تا ارومیه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی میزان پیشرفت ایستگاههای ارومیه و نقده را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه نقده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا پایان امسال امیدواریم بهره برداری از این ایستگاه نیز آغاز شود.

عملیات ساخت خط آهن مراغه - ارومیه به طول ۱۸۳ کیلومتر از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و چهار قطعه از آن به طول نزدیک به ۸۵ کیلومتر به همراه دو ایستگاه مسافربری میاندوآب و مهاباد در سال های گذشته بهره برداری شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار