|
|
کدخبر: ۱۶۴۱۴۹

معاون اول رئیس جمهور گفت: علوم پزشکی، مؤسسات فنی و مهندسی و دانش بنیان در ایران پیشرفت های چشمگیری داشته اند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در زمینه های بهداشتی و درمانی به کشور عمان انتقال دهد.

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار «احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی» وزیر بهداشت عمان اظهار کرد: تهران در روابط خود با مسقط بدنبال روابطی راهبردی است و بر همین اساس معتقد هستیم عمان باید جایگاه ویژه ای در بخش های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ایران احراز کند.

وی با بیان اینکه " ایران مایل به استفاده از همیاری عمان در برقراری ثبات و استقرار امنیت در منطقه است "، افزود: همکاری و تأمین امنیت دسته جمعی در خلیج فارس بر پایه اعتماد متقابل، گسترش منافع و همکاری مشترک مهمترین موضوع در روند رشد، شکوفایی و توسعه کشورهای این منطقه است.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم افزایش مراودات و رایزنی ها در سطوح عالی تاکید کرد و گفت: البته گام های مهمی در جهت گسترش روابط دو کشور برداشته شده است اما با توجه به پیشینه روابط و مشترکات موجود، انتظارات و توقعات بیشتری از روابط دو کشور در بخش اقتصادی وجود دارد.

جهانگیری، سفر رئیس جمهور کشورمان به مسقط و سفر سلطان قابوس به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و با بیان اینکه " نگاه کلان طرفین به مسائل منطقه به هم نزدیک است "، ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد روابط ایران و عمان در بخش های مختلف ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به همراهی دو کشور در مقاطع سخت، خاطرنشان کرد: ایران و عمان در سایه پیوندها و مشترکات دینی، تاریخی و حسن همجواری از روابط و مناسبات خوبی در تمام سطوح برخوردار هستند و امیدواریم در دوره جدید تحرک بیشتری در این روابط ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در بخش پزشکی و بهداشتی، آمادگی لازم برای توسعه همکاری های دوجانبه در این بخش وجود دارد و ساخت بیمارستان ایرانیان در مسقط، اعزام پزشک و پرستار، همکاری های دارویی و توریسم درمانی مصداق هایی از این همکاری هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت عمان نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه، موزه و فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: آثار تاریخی و علمی موجود بیانگر تمدن و فرهنگ دیرینه ایران است.

احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی، پیشرفت ها و دستاوردهای علمی و پزشکی ایران را افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: به نظر می رسد تحریم ها علیه ایران، فرصتی بوجود آورد تا ملت ایران پله های ترقی و پیشرفت را در همه سطوح طی کند.

وی روابط تهران - مسقط را عمیق و مستحکم توصیف کرد و ضمن ابلاغ سلام خود و پادشاه عمان به دکتر روحانی، گفت: جناب آقای روحانی از محبوبیت ویژه ای در کشور عمان برخوردار است.

وزیر بهداشت عمان همچنین با اشاره به اجلاس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و آگاهی از تجربیات و توانمندی های پزشکی و دارویی جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری های دو کشور در عرصه پزشکی و دارویی شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار