|
|
کدخبر: ۴۳۷۴۲

موزه محلی است که افراد می توانند با گذشته آشنا شوند و معمولا اجناسی که درون آن قرار دارد از قدیمی ترین و منحصر به فردترین اجناسی است که می توان در دنیا پیدا کرد. معمولا هر موزه به هدف خاصی تعلق می گیرد و هر چیزی در آن پیدا نمی شود.

به گزارشامید، موزه ها دارای رده بندی های مختلف و متفاوتی هستند به گونه ای که بازدید از آن ها راحت تر و هدفمند شود. شما ممکن است سکه را بسیار دوست داشته باشید و به همین علت به موزه مخصوص آن می روید اما اگر از جامعه گذشته اطلاع بخواهید به موزه مردم شناسی خواهید رفت. در میان موزه ها برخی نیز به ترسیدن و اتفاقات ترسناک گذشته مربوط می شود.

** موزه مومیایی – مکزیک



یکی از ترسناک ترین موزه های دنیا که افراد زیادی نیز از آن بازدید می کنند موزه مومیایی مکزیک است. این موزه از ۱۱۱ بدن مومیایی شده استفاده می کند که در سال ۱۸۳۳ و در منطقه خاصی از مکزیک مومیایی شده اند. این بدن ها بعد از گذشت ۱۰۰ سال بار دیگر از دل زمین خارج شده اند و حالا تبدیل به موزه شده اند. این مومیایی که روزی انسان های واقعی بوده اند حالا به آثار باستانی تبدیل شده و البته چهره های ترسناکی نیز دارند. یکی از نکات جالب این موزه وجود کوچکترین مومیایی دنیاست که مربوط به یک جنین ۸ ماهه می شود.

** موزه دوپوترن – فرانسه


یکی از موزه های بسیار عجیب و البته غیر عادی دنیا " دوپوترن " فرانسه است. این موزه برای جمع آوری انسان های عجیب یا بیماری های نادر بازشده است. یک دکتر فرانسوی در سال ۱۸۳۵ برای اولین بار دست به این کار زد و حالا این مجموعه شامل ۶ هزار جنس مختلف و البته ترسناک است. در این موزه شما می توانید بچه های کوچکی را ببینید که دچار مشکلات خاصی بوده اند و حالا درون شیشه های مخصوص نگه داری می شوند. تمام چیزهایی که در این موزه وجود دارد واقعی است و هیچ اندام یا بچه مصنوعی در آن وجود ندارد.

**موزه مرگ – کالیفرنیا



این موزه به جنایاتی مربوط می شود که در طول تاریخ آمریکا انجام شده است. در این موزه می توانید تصاویر دلخراشی را از سانحه های رانندگی گرفته تا حوادثی مانند کشتار قاتلان سریالی مشاهده کنید. در این موزه که ممنوعیت سنی ۱۸ سال برای آن گذاشته شده است تصاویر کاملا وحشتناک و البته واقعی هستند به طوری که تا به حال بیش از ۵۰ نفر از این موزه به صورت بیهوش خارج شده اند. در این موزه همچنین وسیله هایی که به کمک آن ها انسان های زیادی کشته شده اند نیز وجود دارد.

** موزه جمجمه – ایتالیا


موزه باورنکردنی جمجمه در ایتالیا کله بیش از ۴۰۰ انسان را در خود نگه داری می کند. این موزه برای اولین بار در سال ۱۸۹۸ ساخته شد و بنیانگذار آن نیز یک دانشمند جنایتکار به نام " سزار لومبروسو " بود. او تمامی اسکلت های افرادی که زیر دستش جان می دادند را جمع می کرد و بعدها آن را تبدیل به موزه ای در خانه شخصی خود کرد. او حتی در کلکسیون خود مغز یا اندام های خاصی از بدن را نیز نگه داری می کرد و همچنین چند اسکلت کامل نیز در مجموعه عجیب او وجود دارد.

**موزه انگل ها – ژاپن


تمام موزه های دنیا از جمجمه و استخوان یا عکس های جنایت پر نشده است و برخی از موزه های ترسناک نیز دارای موارد خاصی هستند که شما را از همه چیز بیزار می کنند. موزه انگل ها در ژاپن که به عنوان یکی از منزجرکننده ترین موزه های دنیا شناخته می شود تمامی انگل های موجود در دنیا از هوا تا غذاها را به نمایش گذاشته است. برخی از انگل ها واقعی و البته برخی که بسیار ریز هستند به صورت بزرگ نمایی شده در این موزه قرار گرفته اند. بیش از ۴۵ هزار گونه مختلف از انگل ها را می توان در این موزه پیدا کرد. از آنجایی که بسیاری از این انگل ها ممکن است غذای هر روزه انسان باشد حتما شما هم از اطراف خود بیشتر خواهید ترسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار