|
|
کدخبر: ۱۸۳۹۷۱

اندر جریانات اعتراضی در اسرائیل

پنج روز بعد از به قتل رساندن جورج فلوید در میناپولیس، یک فلسطینی 31 ساله مبتلا به اوتیسم توسط افسران پلیس اسرائیلی کشته شد. با گسترده تر شدن اعتراضات سابقه طولانی پلیس اسرائیل در استفاده از خشونت بیش از پیش آشکار شد.

پنج روز بعد از به قتل رساندن جورج فلوید در میناپولیس، یک فلسطینی 31 ساله مبتلا به اوتیسم توسط افسران پلیس اسرائیلی کشته شد. در پی این اتفاق فعالان سعی کردند با به راه انداختن جنبش " زندگی مردم فلسطین مهم است" قتل آقای الحلاق را با کشته شدن جورج فلوید پیوند بدهند و نام او را به فریاد تجمع تبدیل کنند.

 

به گزارش نیویورک تایمز، دادستان ها پیشنهاد کرده اند که افسری که به آقای الحلق شلیک کرده به جرم قتل متهم شود اما چنین محکومیتی به همان اندازه به قتل رساندن، تکان دهنده و غیرقابل انجام است. به گفته کارشناسان خشم از بین خواهد رفت و تعقیب قضایی نیز از بین خواهد رفت و تغییرات کمی انجام می شود . این افسر نیز هنوز به طور رسمی متهم نشده است.

اما این مشکلات در اسرائیل با خشونت پلیس برطرف نمی شود و حداقل از دهه 1970 تلاش ها برای مهار افسران خشن و هم چنین تقبل مسئولیت در قبال اقدامات آنها به کرات ناکام مانده است.

Iyad 3

طبق سوابق وزارت دادگستری، اکثریت قریب به اتفاق شکایات مربوط به خشونت پلیس هرگز بررسی نمی شوند. این شکایات هرگز منجر به اتهامات کیفری یا حتی مجازات انتظامی نمی شوند.

منتقدان می گویند که فرهنگ مصونیت از مجازات در پلیس به ویژه در مواردی که قربانیان از اقلیت هستند، وجود دارد و در این میان فلسطینی ها با خشن ترین برخورد رو به رو می شوند و این اقدامات تقریبا منحصر در اعراب و سایر اقلیت ها است به طوری که از 13 نفری که سال گذشته توسط پلیس کشته شدند، 11 نفر فلسطینی تبار و 2 نفر اتیوپی تبار بوده اند.

افسران پلیس می دانند که هیچ گونه مسئولیتی در قبال این مسئله ندارند بنابراین در مورد جمعیت های خاص و اقلیت ها بیشتر بی توجه هستند. و در آخر این اقدامات را غالبا به بی تجربگی افسران نسبت می دهند. در این پرونده نیز موکل افسر تازه کار با استناد به جوانی و کم تجربگی موکل خود، ابراز اطمینان کرد که پرونده مختومه خواهد شد.

Iyad 5

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار