|
|
کدخبر: ۱۸۵۳۹۴

برای تزیین سفره هفت سین امسال به فکر تهیه ژله شکل سبزه باشید تا سفره هفت سین امسال شما متفاوت و خاص باشد.

تهیه ژله به شکل سبزه برای تزیین سفره هفت سین می تواند سفره امسال شما را خاص کند. این دستور مرحله به مرحله و دقیق را از دست ندهید.

آموزش تهیه ژله به شکل سبزه و تزیین ژله هفت سین

خانم های خوش سلیقه ایرانی سفره هفت سین را تمام عیار می چینند. برای تزیین سفره هفت سین عید نوروز امسال شما هم به سبک خوش ذوق های دنیا هنر آشپزی و سفره آرایی ژله هفت سین یا همان ژله سبزه سفره هفت سین تهیه و تزیین کنید. این ژله بیشتر شب عید سرو می شود و یا می تواند برای تزیین میز نوروز شما ایده ای زیبا باشد.

مواد لازم برای تهیه ژله به شکل سبزه

  • ژله آلوئه ورا 2 بسته
  • ژله قرمز رنگ 1 بسته
  • رنگ سبز خوراکی کمی
  • ژل مات به میزان لازم

تهیه ژله به شکل سبزه

مواد لازم برای ژله هفت سین قسمت مات

  • پودر ژلاتین 100 گرم
  • آب 224 گرم
  • شکر 224 گرم
  • شیر تبخیر شده 336 گرم
  • اسانس یا طعم دهنده بیرنگ اندکی

طرز تهیه ژله به شکل سبزه

ژله آلوئه ورا را تهیه نموده و در قالب مسطح شیشه ای گرد به قطر تقریبی 25 سانتیمتر بریزید و بگذارید ببندد.

ژلاتین را روی آب بپاشید. شکر و شیر تبخیر شده را مخلوط نموده و روی حرارت بگذارید، سپس ژلاتین را بیفزایید و اندکی حرارت دهید. مواد را از الک رد کرده، اسانس بزنید و کمی از آن را سبز کنید و بگذارید ولرم شود.

ژله آلوئه ورا را تهیه نموده و در قالب مسطح شیشه ای بریزید ژلاتین را روی آب بپاشید

حال کمی از مواد را در سرنگ نو با سر سوزن 18 یا 21 ریخته و از مرکز به اطراف به صورت عمود و مارپیچ خطی عمودی از ژل مات سبز را در آلوئه ورا تزریق کنید. مراقب باشید با کف ظرف فاصله داشته باشید.اگر احیانا از مواد بیرون زد پاک نکنید. اگر احیانا مواد ژل مات سرد شد و بست، چند ثانیه حرارت دهید تا شل شود. سوزن ها را نیاز نیست خیلی کنار هم بزنید، چون وقت گیر خواهد بود، با فاصله کفایت می کند. چون بعدا آن را پرپشت جلوه خواهیم داد.

تهیه ژله به شکل سبزه

شکر و شیر تبخیر شده را مخلوط و روی حرارت بگذارید، ژلاتین را بیفزایید و اندکی حرارت دهید

وقتی کل طرف را به صورت خطی مارپیچ از مرکز به اطراف پر کردید (حدود 5 تا 10 دقیقه زمان خواهد برد). حال، مابقی ژل مات سبز را روی کار بریزید تا ضخامت یک تا دو میلیمتر از سطح کار پوشش داده شود، تا کار شما پر پشت جلوه کند.

تزیین ژله سبزه هفت سین

مواد را الک کرده و کمی از آن را سبز کنید و بگذارید ولرم شود و با سرنگ داخل ژله تزریق کنید

آن را در یخچال بگذارید. ژله ی قرمز را مطابق دستور بسته حاضر کرده و کمی از ژل مات سفید به آن بیفزایید تا جلوه ماتی پیدا کند و آن را روی ژله سبزه بریزید تا حالت روبان رنگی دور ژله را تداعی کند. قالب را 2 ساعت در یخچال قرار داده، سپس با کمک فرو بردن در ظرف آب گرم و برگرداندن در ظرف سرو مرطوب، آن را از قالب خارج کنید.

آموزش تزیین ژله سبزه هفت سین تزریقی

آن را در یخچال بگذارید، ژله ی قرمز را حاضر کرده و از ژل مات سفید به آن بیفزایید تا جلوه ماتی پیدا کند.

تهیه ژله به شکل سبزه

نکته مهم در تهیه ژله به شکل سبزه

شیر تبخیر شده در قوطی هایی شبیه شیر عسلی به فروش می رسد.

با استفاده از ژله مات، ژله شما بسیار خوش برش شده و کار با آن بسیار ساده‌تر از روش هایی مثل دنت، خامه و امثال این است که حاوی ژلاتین نیستند.

این دستور 500 گرم کربوهیدرات،400 گرم پروتئین،30 گرم چربی و 2430 گرم کیلوکالری انرژی دارد.

خواص ژله برای سلامتی

ژله‌ی خالص معمولا ماده‌ای است با همان شکل ژله‌ای و لرزانی که همه‌ی ما از آن به یاد داریم. با وجود این، ژله می‌تواند در حکم همان کپسول‌های ویتامینی باشد که غالبا برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن مصرف‌شان می‌کنیم.

به عبارت دیگر، ژله واقعا فواید بسیاری برای سلامتی‌مان به همراه دارد. ژله را به دلیل فواید گوناگون‌اش می‌توان یک اَبَر خوراکی دانست!

۱. مفید برای پوست

حتما می‌دانید در ترکیب برخی از محصولات مراقبت از پوست، کلاژن وجود دارد. هم‌چنین، کلاژن ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی محصولاتی است که برای رفع چین و چروک و کاهش سرعت پیری از آن‌ها استفاده می‌شوند. با وجود این، پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند، مصرف خوراکی کلاژن تاثیرگذارتر از مصرف موضعی آن بر روی پوست است؛ زیرا پوست نمی‌تواند کلاژن را به طور کامل جذب کند.

به همین دلیل نیز خوردن ژله بسیار مفیدتر و موثرتر از مالیدن کرم کلاژن بر روی پوست است. به علاوه، در ساخت کرم‌های ضد پیری معمولا به جای کلاژن خالص، از درصد بسیار اندکی از کلاژن اضافه استفاده می‌شود.

تهیه ژله به شکل سبزه

۲. کمک به خلاصی از شر سلولیت

همان‌طور که می‌دانید، کلاژن موجود در ژله می‌تواند به رفع چین و چروک پوست کمک کند؛ به علاوه، این کلاژن برای رفع سلولیت نیز مفید است. برخی از زنانی که بارداری را تجربه کرده‌اند یا برخی از آدم‌های چاق مایل نیستند پوست‌شان را به دیگران نشان دهند، زیرا پوست آن‌ها مملو از سلولیت یا ترک پوستی است.

سلولیت هنگامی ایجاد می‌شود که کلاژن روی پوست ضعیف شود. از این رو، خوردن ژله می‌تواند به بازیابی کلاژن مورد نیاز پوست کمک کند. به علاوه، قابلیت رفع سلولیت جزء یکی از ۵۰ بهترین خواص زنجبیل تازه برای سلامتی و درمان به شمار می‌رود.

 

 ۳: مفید برای دستگاه گوارش

آیا مایل هستید از سایر فواید خوردن ژله برای سلامتی آگاه شوید؟ یکی دیگر از قابلیت‌های ژلاتین در بدن محافظت از سلامت اندام‌های گوارشی است. بسیاری از آدم‌ها معمولا آن‌چنان از سلامت دستگاه گوارش‌تان مراقبت نمی‌کنند.

تهیه ژله به شکل سبزه

اغلب آدم‌ها دائما دستگاه گوارش‌شان را پر از خوراکی‌های بی‌ارزش و حتی مواد غذایی ناسالم می‌کنند. آیا می‌دانید این کار واقعا می‌تواند دیواره‌ی روده‌های‌مان را نازک‌تر کند؟ ژله قادر است کلاژن بدن را تامین کند. کلاژن با خاصیت ژله‌ای‌اش سطح دیواره‌ی روده‌ها را می‌پوشاند. به این ترتیب مصرف ژله می‌تواند به بهبود و حفظ سلامت روده‌ها کمک کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار