|
|
کدخبر: ۱۱۶

آیت الله موحدی کرمانی در بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی یک مرد استثنایی و به تعبیر امام خمینی(ره) یک امت بود؛ ما با این عزیز خیلی مانوس بودیم.

به گزارش امید نیوز به نقل از مهر، سومین شب مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و جمعی از شخصیت‌های کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا ایثارگران در ساختمان یادمان شهدای هفت تیر واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، با طرح این سوال که عزیزانی که در این قتلگاه هدف دشمن قرار گرفتند چه جرمی داشتند اظهار داشت: این افراد گروهی بودند که مراقب توطئه‌های بنی‌صدر بودند تا در مقابل آن کار مناسبی انجام دهند و به فکر خدمت و حل مشکلات مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آن شب دستور جلسه بررسی مساله گرانی بود، گفت: ملتی وقتی بیدار شد و ایستاد دشمن حساس می‌شود اما وقتی افراد بی‌تفاوت باشند دشمن با آنها کاری ندارد. از این رو باید گفت این بلیه‌ها در راه دین و کلمه حق افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای اینکه به تصور خودش به هدف برسد دست به این نوع جنایات می‌زند، افزود: در طی قرون فرعون‌ها، نمرود‌ها، بوجهل‌ها و مشرکان همواره وجود داشته‌اند و این نوع اقدامات را کرده‌اند؛ در زمان ما نیز شاه خائن، صدام جانی برای اینکه این ملک سرسبز برایشان بماند آدم‌کشی می‌کردند؛ الان هم آمریکا و طاغوت‌ها این کار را انجام می‌دهند اما قرآن کریم می‌فرماید این نقشه‌ها به ضرر خود طراحان تمام می‌شود و با همین برنامه‌ها نابود می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه با همین قتل‌ها و جنایات، شاه، صدام و طاغوتچه‌های منطقه‌ نابود شدند و بقیه هم نابود می‌شوند، افزود: با همین جنایات روزی به خواست خداوند آمریکای مستکبر هم نابود می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: این جنایت را که در اینجا انجام دادند، بنی‌صدر خائن فرار کرد و با آن شکل زشت گریخت؛ در سه قوه و دانه‌درشت‌های نظام افرادی در اینجا زیر آوار رفتند و دشمن خیال می‌کرد با این کشتن‌ها نظام به زانو در می‌آید و با کشتن شهدای محراب چیزی از نظام باقی نمی‌ماند ولی اشتباه کردند و خدا را شاکریم که دشمنان ما چیزی نمی‌فهمند و دشمنان ما احمقند و با دست خود، خود را نابود می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی یک مرد استثنایی و به تعبیر امام خمینی(ره) یک امت بود؛ ما با این عزیز خیلی مانوس بودیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمن شهید بهشتی و شهید مطهری را از ما گرفت و علیه جان مقام معظم رهبری سوءقصد شد؛ اما خداوند این عزیز را برای ما نگه داشت؛ آنها حساب می‌کردند اگر بهشتی و مطهری را بگیرند به نظام آسیب وارد می‌شود، ما قبول داریم آسیب و ضربه زدند اما باید گفت نفع این حوادثبرای انقلاب بیشتر از ضرر آن بود و این خونها به جامعه تزریق شد و انسان‌ها بیدار شدند و چهره منافقین رو شد و آنها رسوا شدند.

وی یادآور شد: منافقین تلاش می‌کردند خود را به گونه‌ای نشان دهند که مردم تصور کنند خادم هستند اما چهره‌شان نمایان شد و دیگر آبرویی در جامعه ما ندارند و تنها تنفر مردم از آنها وجود دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در زمان بنی‌صدر این جانی کاری کرده بود که حتی دو برادر و پدر و پسر با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند، گفت: اما بعد از شهادت شهید بهشتی همه مردم آگاه شدند و همه چیز روشن شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود افزود: شهید بهشتی انسانی تیز‌بین و دارای فضائل بسیاری بود و در آن زمان این تفکر را داشت که انقلاب اسلامی باید جهانی شود و سخن امام خمینی(ره)، انقلاب و قرآن باید به گوش اروپا و غرب برسد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در صدد تحول حوزه بود، اظهار داشت: ایشان عنایت خاصی به دانشجو، دانشگاه و اساتید داشت و معتقد بود این دانشجو فردا مدیر جامعه می‌شود و باید در آنها تحول ایجاد کرد؛ در خارج از کشور انجمن اسلامی دانشجویان را تاسیس و انسان‌ها را در آنجا رشد داد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین به نقش شهید بهشتی اشاره کرد که علی‌رغم عصبانیت بنی‌صدر و همفکرانش اصل ولایت فقیه را در قانون گمارد و این نشان از بینش والای وی دارد. شهید بهشتی در عین حال که با اساتید و بزرگان بود اما از مردم هم غافل نمی‌شد و معتقد بود که مردم باید از فرصت‌های اسلامی استفاده کنند و اینکه دین برای آزادی آنها آمده است.

امام جمعه موقت تهران به منطق قوی آیت‌الله بهشتی اشاره کرد و گفت: ایشان با منطق قوی نه تنها طرف مقابل را قانع بلکه وی را زمینگیر کرد و با اینکه بنی‌صدر تلاش می‌کرد فضا را مسموم کند اما آیت‌الله بهشتی با متانت با او برخورد می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید بهشتی بینش سیاسی عمیق و دقیقی داشت و در کارها بسیار منظم بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار