|
|
کدخبر: ۱۱۹۰

یک عضو حزب منحله مشارکت ضمن مصادره به مطلوب کابینه جدید مدعی شد این دولت جناحی است و ممکن است نسبت اصلاح‌طلبان به اصولگرایان در آن ۱۰۰ به ۵ باشد. حبیبی با این وجود می‌گوید «ما سهمی نمی‌‌خواهیم»!

به گزارشامیدنیوزبه نقل از روزنامه شرق، نجفقلی حبیبی در حالی این موضع را پیش کشیده که حسن روحانی منتخب جدید مردم تصریح کرده چهره‌ای فراجناحی است. اما نجفقلی حبیبی می‌گوید: در اینکه اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات هستند شکی نیست. اصلاح‌طلبان بر پایه همان خردورزی که بحثشد طالب تصاحب همه مسئولیت‌ها نیستند زیرا می‌دانند که این مسئله خودش مشکل‌ساز است پس از ابتدا اعلام کردند که مصالح ملی برای ما اولویت دارد و نه مسئولیت‌ها.

از سویی روشن است دولتی که می‌‌خواهد افراد متخصص و خردمند و اعتدال‌گرا را مسئول کند باید به دنبال همه آدم‌هایی که می‌شناسد، برود. حالا ممکن است در میان این آدم‌‌ها ۵ تا اصولگرا باشد ۱۰۰ تا هم اصلاح‌طلب، این فرقی ندارد و نباید سهم‌خواهی کرد(!)


وی در ادامه این برخورد از موضع بالا و در حالی که طیف حزب متبوع وی باعثناکارآمدی شدید در دولت اصلاحات شدند، می‌گوید: ‌ «شاید این حرفی که می‌زنم به اصولگرایان بر بخورد اما اکثر کسانی که تجربه خوب مدیریتی دارند از میان اصلاح‌طلبان هستند به این دلیل که مدیریت اجرایی کشور از اول انقلاب تاکنون بیشتر دست اینها بوده است بنابراین اگر یک دولت اصولگرا هم با شعار اعتدال روی کار می‌آمد و می‌خواست که تجربه و تخصص را در اولویت قرار دهد باید به دنبال همین افراد می‌رفت.


لازم است که اصولگرایان آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا اگر ۵ تا اصلاح‌طلب بیشتر در کابینه بود خیلی نگران نشوند.


براساس طبیعت انتخابات‌ها که دولت منتخب کابینه‌ای از جناح خود برمی‌گزیند حق این بود که حضور نداشته باشند اما چون دولت یازدهم قول داده که اعتدالی باشد و از همه نیروهای کارآمد استفاده کند خب از اینها هم استفاده خواهد کرد. اصلاح‌طلب‌ها نیز که گفته‌اند خیلی طالب پست نیستند و پیرو مصالح ملی هستند.»


حبیبی با وجود این سخنان می‌گوید ‌ «رفتارهای انحصارطلبان به کشور خیلی خسارت زده است.»


یادآور می‌شود که اولاً نامزد طیفی از اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف بود که در نظرسنجی‌ها بیش از ۷ درصد رای نداشت ثانیاً طیفی از مشارکتی‌ها، هم او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی خوانده بودند که بدون اجازه آنها نامزد شده است. با این وجود خیلی اعتماد به نفس زیادی - بخوانید رو! - می‌خواهد که همین طیف، قباله منتخب جدید مردم و کابینه آینده را به نام خود بزند!

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار