|
|
کدخبر: ۱۲۸۹

عبداللهی:

معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: برای بازگشت مهاجرینی که قادر به ثابت نمودن تابعیت ایرانی خود باشند، ممنوعیت و یا محدودیت ورود به کشور نداریم.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، مسئولان اداره مهاجرت استرالیا با علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در محل وزارت کشور دیدار و‌ گفت و‌گو کردند.

عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور در این ملاقات با اشاره به اینکه موضوع مهاجرت در سال های اخیر بعنوان یکی از چالش های بین المللی مطرح است گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که بیشتری تعداد پناهنده را در خود جای داده، آماده هرگونه همکاری با استرالیا برای ساماندهی امر مهاجرت و تسهیل سفرهای قانونی است.

وی با اشاره به مدیریت مهاجرت های غیر قانونی اظهار داشت: ما برای بازگشت مهاجرینی که قادر به ثابت نمودن تابعیت ایرانی خود باشند، ممنوعیت و یا محدودیت ورود به کشور جمهوری اسلامی ایران را نداریم.

در این دیدار دو طرف خواستار تشکیل کمیته ای مشترک به منظور تبادل تجربیات‌، ساماندهی چالش های موجود پیرامون روند مهاجرت های غیر قانونی و بررسی راهکارهایی جهت فرهنگ سازی منجر به پیشگیری از اقدام اتباع به سفرهای غیر قانونی شد.

مسئولان اداره مهاجرت استرالیا همچنین در این دیدار با تقدیر و تشکر از تلاش های دولت ایران برای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی و حفظ امنیت مرزها خواستار همکاری مستقیم دو طرف جهت بازگشت داوطلبانه اتباع غیر مجاز به کشور مبدأ شدند.

در این ملاقات که پل فولی سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، طرفین در خصوص مسایل مربوط به مهاجرت و گسترش همکاری های متقابل جهت جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع دو کشور به بحثو تبادل تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار