|
|
کدخبر: ۱۳۲

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوبی منطقی به راه خود ادامه می‌دهد، گفت: روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تغییری اساسی در برنامه‌های پیش‌‌بینی شده ایجاد نخواهد کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، عشرت شایق در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد بهانه تراشی جبهه مخالف ایران با وجود قانونی بودن و شفاف بودن فعالیت های هسته ای کشورمان در دیدار با مسئولین قوه قضاییه گفت: حرکت های متناقض و موضع گیری غیر منطقی آمریکا دلیل اصلی طولانی شدن مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ است و تا زمانی که این کشور در رفتار خود تجدید ننماید مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

وی همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی را فراتر از مقررات و تعهدات پیش بینی شده اعلام کرد و گفت: اگر کشورهای غربی لجبازی را کنار بگذارند حل مسئله ی هسته ای ایران، در مسیری روان مبتنی بر منافع و نظرات طرفین طی خواهد شد اما وقتی حسن نیتی از طرف مقابل مشاهده نمی شود دلیلی ندارد که ملت و دولت ایران به آنان اعتماد بیش از حد داشته باشند.

این کارشناس روابط بین الملل، موفقیت هر نوع گفتگو‌ی دیپلماتیک را در گرو احترام متقابل به حقوق طرفین دانست و افزود: چنانچه تعامل سازنده ایران در موضوع فعالیت های هسته ای با واکنش مناسبی از سوی غرب روبرو نشود، طبیعی است که رفتار ایران نیز متناسب با عملکرد آنان تغییر خواهد کرد.

نماینده سابق مجلس، حق بهره‌مندی ملت ایران از انرژی صلح آمیز هسته‌ای را اصلی خدشه ناپذیر در سیاست خارجی و مذاکرات بین المللی اعلام کرد و گفت: برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در یک چارچوب منطقی و مستدل به راه خود ادامه می‌دهد و روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تغییری اساسی در برنامه های پیش بینی شده ایجاد نخواهد کرد و تنها ممکن است تغییراتی در تیم مذاکره کننده و شیوه گفتگو‌ها بوجود آید.

شایق با اشاره به گزارش منتشره از جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و اعتقاد آنان بر تاثیر گزاری تحریم ها در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: برخی از نمایندگان کنگره در اظهارات گستاخانه خود اعلام نموده اند که تحریم ها در حال به بار آوردن نتایج سیاسی مطلوب غرب در ایران است و باید با قوت و شدت بیشتری ادامه پیدا کند تا غرب بتواند به همه اهداف خود در ایران دست یابد.

وی اینگونه اظهارات را ناشی از روحیه استکباری و زیاده خواهی آنان دانست و افزود: چنین برداشت هایی از رویدادهای داخلی ایران ثابت می نماید که هر نوع احساس موثر بودن تحریم ها باعثجری تر شدن دشمنان ملت ایران برای تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: هدف اصلی دشمن، سد کردن پیشرفت ملت ایران و سلطه مجدد بر آن است اما نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی در مقابل آنان مقاومت و با اقتدار و عزت از منافع ملی دفاع خواهد کرد

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار