|
|
کدخبر: ۱۴۵۰

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتدال و اعتدال‌گرایی شعار جدیدی نیست بلکه اعتلای یک واقعیت و یک نیاز برای جامعه است که قابل مصادره توسط هیچ کس نیست.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، بیژن نوباوه اظهار کرد: گفتمان اعتدال اساسا یک شعار ایجابی و واقعیت هر نوع حرکتی است. در واقع در همه امور وقتی حد وسط رعایت شود و افراط و تفریطی صورت نگیرد، به اعتدال می‌رسیم و این قانون اسلامی و الهی است.

وی افزود: ‌ در روابط اجتماعی و سیاسی و همه مسائلی که به نظام و حکومت مربوط می‌شود هم داشتن اعتدال و نوع تعامل در گفتار و رفتار از ضروریات حکومت است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اعتدال و اعتدال‌گرایی قابل مصادره توسط هیچ کس نیست، یادآور شد: این یک شعار واقعی برای هر نوع حرکت صحیح در مجرای قانون است و مهم‌ترین شاخصه این شعار هم قانون‌گرایی است به این معنی که اگر کسی قانون‌گرا باشد رفتار سلبی و ایجابی او پاسخگوی قانون است و قانون این رفتار را توجیه می‌کند. در این صورت جامعه خود به خود به اعتدال می‌رسد.

نوباوه ادامه داد: پیشنهاد من به رییس‌جمهور منتخب این است که قانون‌گرایی را مدنظر قرار بدهد که در این صورت اعتدال به خودی خود ایجاد می‌شود. شاید مهم‌ترین ضرورت پیشرفت و تعامل قوا همین قانون‌گرایی و در نتیجه رسیدن به یک اعتدال منطقی خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نقش رسانه‌ها در تبیین گفتمان اعتدال‌گرایی نیز تصریح کرد: رسانه‌ها همیشه نقشی اصیل در جهت تبیین دارند اما واقعیت این است که رسانه‌ها معمولا دنباله‌رو هستند. وقتی رفتار خوبی ببینند یک نوع عکس‌العمل نشان می‌دهند و اگر رفتار بدی ببینند به گونه‌ای دیگر عکس‌العمل نشان می‌دهند بنابراین من فکر می‌کنم ما قانونگذاران و مجریان در این زمینه مسئول هستیم. اگر رفتار ما منطقی باشد رسانه‌ها هم به تأسی از رفتار ما عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: البته ممکن است رسانه‌های منحرفی هم باشند که بخواهند این اعتدال و قانون‌گرایی را مخدوش کنند که قطعا غربی‌ها هم به دنبال چنین وضعی در کشور هستند اما انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و شوراها این را اثبات کرد که مردم ما اعتدال را کاملا می‌شناسند، مر قانون را تشخیص می‌دهند و در مقابل قانون سر احترام فرود می‌آورند و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب ما بوده است.

نوباوه تاکید کرد: در اینجا وظیفه رسانه‌ها به عنوان کسانی که نقطه نظرات مردم را انعکاس می‌دهند و می‌توانند واقعیات و لایه‌های چندم جامعه را رو بیاورند و انعکاس دهند، وظیفه سنگینی است.

این نماینده اصولگرای مجلس عمل به مر قانون و قرار گرفتن هر قوه در جایگاه خود را مهم‌ترین نشانه برای اعتدال دانست و ادامه داد: با توجه به تجربیات آقای روحانی و نصیحتی که رهبری داشتند که موارد مثبت باید تقویت شود و موارد منفی باید از بین برود، روشی که آقای روحانی در پیش گرفتند روش مثبتی است و ان‌شاءالله جواب خواهد داد به ویژه اگر انتخاب‌ها در دولت آینده منطقی و فراجناحی باشد یعنی هر کس متخصص‌تر و زحمت‌کش‌تر باشد و بهتر کار کند البته در ظرف نظام، وارد شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد علاوه بر اینکه موفقیت بیشتری برای آقای روحانی در پی خواهد داشت باب تازه‌ای در کشور گشوده می‌شود که می‌توان از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد در عین حال که خط مشی خودشان را هم داشته باشند و من امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

وی در پایان گفت: من به عنوان یک نماینده، ‌ خبرنگار و فعال رسانه‌ای این آمادگی را در خود ایجاد کرده‌ام که بتوانم با همه قدرت به دولت کمک کنم چرا که همه ما مترصد این هستیم که نظام‌مان موفق باشد و در این راستا باید دست هر دولتی که خدمتگزار باشد را بگیریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار