|
|
کدخبر: ۱۴۶۹۵۸

رشیدی در گفت وگو با فارس:

عضو شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه غرب دیدار اشتون با فعالین فتنه را بنا بر ضعف داخلی ایران قرار داده است گفت: اکنون نیاز است که ایران با اتخاذ تدابیر منطقی و صریح از منافع ملی خود دفاع کند.

مهدی رشیدی، عضو شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا اشاره به اظهارات و موضع گیری های مقامات غربی درباره نقض حقوق بشر در ایران اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری با پیش بینی خود فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستیم، صحت فرمایشات ایشان زودتر از آنچه که پیش بینی فرمودند بر همگان ثابت شد.

رشیدی ادامه داد: اکنون آنچه که در واقعیت اتفاق افتاده است، عدم علاقمندی مذاکره کنندگان از فرصت اعطایی ایران برای مذاکره و حل موانع موجود میان دو طرف حکایت دارد و لابی صهیونیسم نیز تمام توان خود را برای بر هم زدن مذاکرات در پیش گرفته است.

وی افزود: در هر صورت با تصویب اتحادیه اروپا مبنی بر ابقاء تحریم ها و تشدید تحریم های جدید، عملا غرب از توافقات ژنو گام فراتر گذاشته و سیاست چماق و هویج را برای تحریک و فشار بر ایران در نظر گرفته است.

عضو جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه ایران نیز با حسن نیت و بها دادن به مذاکرات حتی از دخالت های بیجای دبیر کل سازمان ملل درباره حمایت از سران فتنه و دیدار خانم اشتون با حامیان فتنه چشم پوشاند، گفت: غرب این مسئله را بنا بر ضعف داخلی ایران قرار داد، اما اکنون نیاز است که ایران با اتخاذ تدابیر منطقی و صریح از منافع ملی خود دفاع کند.

رشیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه جزئیات مذاکرات در اختیار ما قرار نگرفته لذا پیشنهاد می شود وزارت امور خارجه نامه اعتراضی خطاب به سازمان ملل تهیه کند و رونوشتی از آن را جهت اتمام حجت در اختیار ۱ + ۵ قرار دهد.

وی پیشنهاد داد: بهتر است وزارت خارجه دیدارهای خود را پیرامون بخش های توافق ژنو به مدت معینی البته بسته به شرایط به تعویق بیاندازد.

عضو جامعه جوانان تصریح کرد: وزارت خارجه می تواند جلسات کارشناسی توافق ژنو را از سطح وزیر به سطح معاون وزیر تقلیل دهد تا بلکه اینگونه رفتارهای حداقلی، غرب را متوجه سیاست های نادرست خود گردانده و در عین حال به آنها فرصت دهد تا سیاست های خود را که علیه منافع ملی ایران تنظیم شده است اصلاح کند.

رشیدی در پایان تاکید کرد: شایسته است دوایر حقوقی احزاب رسمی کشور نیز گرد هم آمده و با توجه به مسائل پیش آمده در سیاست بین الملل، شکایتی را علیه اتحادیه اروپا تنظیم و به دادگاه لاهه ارائه کند، گرچه می دانیم اینگونه شکایت ها هیچگونه تأثیری در روند سیاست های بین المللی ندارد اما نماد اعتراضات داخلی ایران علیه منفعت طلبی های غرب خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار