|
|
کدخبر: ۱۵۲۳۹۸

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: دلایل عدم اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی توسط کمیته ویژه در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازهمدان، محمد علی پورمختار ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار کبودراهنگ، اظهار کرد: تغییر و تحول در سطوح مدیریتی امری طبیعی است و آنچه که باید مد نظر قرار گیرد آن است که مدیران بر اساس فرمایش امام علی(ع) تلاش کنند تا در خدمت خلق و عبادت خالق باشند.

پور مختار بیان کرد: شهرستان کبودراهنگ از لحاظ جغرافیایی بزرگترین شهرستان استان است که در بحثکشاورزی و گردشگری رتبه اول استان را دارد ولی علی رغم دارا بودن چنین ظرفیت هایی متأسفانه محروم ترین شهرستان استان نیز است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام رهبری تمامی مدیران با مدیریتی جهادی و عزم ملی مردم باید در راستای حل مشکلات شهرستان کمک کنند.

پورمختار تصریح کرد: شهرستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و همگان باید تلاش کنند تا سرعت در آن افزایش یابد.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری موضوعی نیست که فقط در سطح کلان و دولت قابل اجرا باشد بلکه بخش های مختلف در سطح استان و شهرستان ها همه برای تحقق این مهم باید به یاری مدیران بیایند.

پورمختار تصریح کرد: اشتغال مولد و تولید از بایسته های اقتصاد مقاومتی است که حضور همه جانبه همه دستگاه های دولتی در این عرصه لازم است.

وی با اشاره به موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: عدم اجرای صحیح این اصل مهم همواره مورد گله مندی مقام معظم رهبری بوده لذا کمیته ای ویژه در مجلس این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام می کند.

پورمختار با بیان نقش مهم شرکت های دانش بنیاد در توسعه گفت: باید از ظرفیت و امکان فراهم شده برای تشکیل شرکت دانش بنیاد در شهرستان کبودراهنگ نیز بهره لازم را برد.

وی صرفه جویی و جلوگیری از اسراف را که مقام معظم رهبری در این خصوص به مردم متذکر شده اند را از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دریافتی تفاوت عمده ای دارد و اقتصاد مقاومتی تأکید بر درست مصرف کردن است.

پورمختار اعلام کرد: فعالیت های اقتصادی باید شفاف گونه باشد و از هر گونه رانت خواری و فساد در این حوزه جلوگیری شود که در این راستا همگان موظفند با موضوع فساد اقتصادی به مبارزه بپردازند.

وی مسئولیت همه مدیران و مسئولان را در خصوص مسائل فرهنگی سنگین دانست و بیان کرد: در این حوزه همه افراد به ویژه روحانیت که مورد مقبولیت عام مردم هستند بسیار مهم است.

پورمختار اظهار کرد: ذات انقلاب اسلامی بر اساس مقاومت و ایستادگی است و انقلاب اسلامی با مقاومت و ایستادگی شروع شد و در دوران دفاع مقدس و ۳۵ سال گذشته نیز با همین روش توفیقاتی را کسب کرد.

بنا را بر بی اعتمادی به غرب و امریکا بگذاریم / مذاکرات هسته ای برای در امان ماندن از شر دشمن است

وی بیان کرد: در تحولات سیاسی اخیر باید بنا را بر بی اعتمادی به غرب و امریکا قرار داد، چرا که در طول سالیان گذشته عملکرد آنان نشان دهنده این موضوع بوده است.

پورمختار تصریح کرد: لازمه استقلال کشور و داشتن اقتصادی مقاوم و پایدار تلاش، کوشش و توجه به توانمندی های داخلی است.

وی افزود: مسیر مذاکرات با ۱ + ۵ تنها در خصوص مسائل هسته ای است و بر اساس فرموده رهبری امید نداریم که در این خصوص این مذاکرات به موفقیت برسد اما این مذاکرات برای در امان ماندن از شر دشمن است.

پورمختار گفت: اروپا و امریکا همواره به دنبال کسب منافع ملی خود هستند و ما نیز باید به فکر منافع ملی خود باشیم و مقاومت را از دست ندهیم.

وی در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های مسلم غلامی فرماندار سابق کبودراهنگ برای احسان قنبری فرماندار جدید این شهرستان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام / ب

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار