|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۰۰

در نطق میان دستور مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مدیریت جهادی توقع و تلاش دولتمردان و مسئولان را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی گفت: اخلاق اولین و بن مایه موضوعاتی مانند اقتصاد و اخلاق است. مباحثسیاسی و اجتماعی نیز مبتنی بر فرهنگ است.

وی در ادامه افزود: اسلام پرمایه ترین بها و ارزش را به فرهنگ داده است. در اولین آیات نازل بر نبی مکرم اسلام نیز دو بار واژه " اقرا " به معنای خواندن آمده است که یکی به ربوبیت و دیگری به خالقیت الهی تعلق گرفته است و پس از آن نیز " علم الانسان ما لم یعلم " یعنی " آموختن به انسان " مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به دغدغه فرهنگی در کشور اشاره و تأکید کرد: دیده بان نظام و فرمانده عملیاتی آن مقام معظم رهبری این واقعیت را بهتر و بیشتر از همه درک کرده اند و از دیرباز دغدغه های فرهنگی خود را بدون هیچ پرده پوشی بیان فرموده اند، بنابراین مایه خرسندی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخاب نام سال و جهت دهی نظام، فرهنگ را مورد توجه قرار داده اند.

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: هر اندازه موضوعی از ارزش بیشتری برخوردار باشد، به همان اندازه دشمن به آن طمع بیشتری خواهد کرد. با نگاهی کوتاه به دوران چند ساله انقلاب می بینیم که هجمه فرهنگی بر این نظام همیشگی بوده است و دشمن از بیرون تمام نیروی سخت افزاری و نرم افزاری اش را برای نابودی فرهنگ اسلامی به کار می گیرد.

وی اظهارداشت: این شبیخون فقط از خارج بر انقلاب ما تحمیل نشده که گاهی خودی های بی بضاعت با هزار ادعا در برهه هایی از دوران انقلاب به تقصیر و قصور خود تیشه به ریشه فرهنگ انقلابی ما زده اند. درک این معنا نیز نیازمند بلوغ فکری و برخورداری از رشد قابل ملاحظه ای از انسان و اسلام است که در کمتر کسی دیده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه مسئولین به مقوله فرهنگ، تصریح کرد: از تلاش لحظه به لحظه بیگانگان در عرصه فرهنگ نباید غفلت کرد، اما اینک بیش از همه به خودمان باید توجه کنیم.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت جهادی را برای احیای فرهنگ فراخوان کرده اند، افزود: این موضوع توقع و تلاش دولتمردان و مسئولان را بیشتر می کند. همچنین با توجه به عزم ملی که مورد تأکید قرار گرفته است، گویای به جا بودن ورود غیورانه مردم به این عرصه و جوانان است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه چه باید کرد؟ اظهارداشت: آیا از حسن های مسئولین باید به دوام سخن بگوییم و یا رفتار مسئولین را حمل بر صحبت کنیم و یا از شیوه توجیه برای خوشایندی این و آن صحبت کنیم و یا اینکه قدری بیندیشیم و آن خطری را که رهبری احساس کرده اند و از سال ها پیش ما را از آن برحذر داشته و فرموده اند که " به هوش باشید که تهاجم فرهنگی در راه است " که پس از چندی خبر دادند شبیخون فرهنگی زده شد و ناتوی فرهنگی در پیش رو است. ولی از این سخن ایشان گاه تنها به شگفتی و اعجاب یاد می شود و ما هرگز نتایج کار را ندیده ایم و برای مقابله با آن برنامه ای نریخته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: باور کنید خطر فرهنگی تمام نهادهای کشور اعم از رسمی و غیررسمی را فرا گرفته و نظام را تهدید می کند و آن آسیب که هم موجب نابودی فرهنگ اسلامی می شود و هم اجازه ورود فرهنگ بیگانه را خواهد داد، فرهنگ تسامح و تساهل است که موجبات ورود دیگران را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه ملاک مفهوم غربی تساهل تفکراتی مانند کثرت گرایی اخلاقی و دینی و یا نسبیت فرهنگی و اخلاقی است که اسلام این ملاک را قبول ندارد، افزود: براساس این آموزه، تعیین شرایط تساهل از دیدگاه اسلام به عهده خداوند و نه نیروی دیگری است؛ ثانیا مبنای تساهل در اسلام حقانیت و نه ملاک های غربی مانند " پلورالیسم و نسبیت و اعتدال میان فرهنگ و اخلاق است.

وی تصریح کرد: سابقه آثار تسامح را پیش از این در دولت هفتم و هشتم دیده ایم که نسبت به قبولی طرح تسامح و تساهل خود به تسامح افتاد و دیری نپایید که نتایج این اشتباه به شکل فتنه ۸۸ خود را بروز داد و چه خسارت هایی به بار آورد و حتی تا مرز متلاشی ساختن نظام پیش رفت و دوستان را آزرده و دشمنان را امیدوار کرد. امروز هم همان موضوع به شکلی دیگر در دولت یازدهم دنبال می شود و بی شک با رشد این رویه غلط خودباختگی در برابر فرهنگ غرب و بی توجهی به نیروهای خودی نتیجه ای جز راه اندای فتنه به مراتب بزرگتر از قبل درپیش نخواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تأکید کرد: جا دارد که در بیان واقعیات برای خشنودی برخی بی خبران و خودباختگان تسامح نشود. البته آتش بیار فتنه در پیش رو همان خارجی ها خواهند بود که از اسلام محکمترین کشیده را دریافت کرده اند. شاید، شاهد بر این ادعا، گردن کشی های اخیر غرب در ماجرای هسته ای و مصوبه اتحادیه اروپا و وادادگی برخی از ما باشد.

حجت الاسلام آقا تهرانی در پایان با بیان اینکه حاصل این گفتاری که می خواهند دست ما را از اسلام ناب محمدی(ص) کوتاه کنند و ما را به اسلام ساخته و پرداخته غرب دلخوش کنند، بسترسازی برای ایجاد فتنه است، خاطر نشان کرد: این همان است که امام عزیز فرمودند، آمریکا از اسلام، سیلی خورده، نه از آقای رئیس جمهور. هدف نهایی آنها توطئه خارجی علیه افراد نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار