|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۸۰

حاشیه های فارس از نخستین جلسه علنی پارلمان

شاید این انتقاد به مجلس وارد باشد که اگر لایحه همکاری های امنیتی بین ایران و پاکستان را پیش از این به تصویب می رساند، شاهد گروگانگیری مرزبانان غیور کشورمان نمی بودیم!

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، اولین جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۳ از ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح در حالی آغاز شد که ۶۶ نماینده حضور نداشتند و صندلی آنها خالی بود، این جلسه با حاشیه کوتاهی همراه بود که از نظرتان می گذرد:

* اولین جلسه علنی مجلس در سال جدید با دیده بوسی نمایندگان و خوش و بش و تبریک سال نو به یکدیگر همراه بود.

* آیت الله استادی از فضلای حوزه علمیه قم در اولین جلسه مجلس در سال جدید به بیان نکات اخلاقی پرداخت و از نمایندگان خواست که به درخواست ها و مشکلات مردم در سال جدید بیش از گذشته رسیدگی کنند.

* مشکلات بصری خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان در صحن علنی پارلمان و کاهش شعاع دید آنها در سال جدید همچنان ادامه دارد و با وجود پیگیری های اعضای هیأت رئیسه و همچنین تأکید علی لاریجانی رئیس مجلس برای حل این مشکل و اتخاذ تدابیر مناسب در زمینه تعمیر مجدد اتاقک های صحن علنی برای حل مسئله مشکلات بصری خبرنگاران، همچنان این مشکل در صحن علنی وجود دارد.

* پای پایتخت ۳ نیز امروز به صحن علنی مجلس کشیده شد، آنجا که ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس پس از به صدا درآوردن زنگ پایانی صحن علنی به مزاح خطاب به نمایندگان مازندران گفت: از نمایندگان استان مازندران عذرخواهی می کنم که فرصت نشد موفقیت کشتی پیشکسوتان در عرصه جهانی که رتبه اول را کسب کرده اند و در ادامه موفقیت های کشتی آزاد بود، تبریک بگویم.

* وکلای ملت امروز همچنین موافقتنامه همکاری های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان را در حالی به تصویب رساندند که به نظر می رسد اگر این لایحه زودتر به تصویب می رسید شاید شاهد گروگانگیری ۵ مرزبان کشورمان نبودیم یا اینکه آنها زودتر آزاد می شدند و به کانون گرم خانواده هایشان باز می گشتند، این لایحه در دولت دهم، دولت محمود احمدی نژاد به تصویب رسیده و تقدیم مجلس شده بود اما پس از گذشت حدود ۹ ماه در صحن علنی امروز بررسی و تصویب شد.

به نظر می رسد بهتر است مجلس در روند بررسی طرح ها و لوایح و اولویت بندی آنها باید تجدیدنظر جدی داشته باشد شاید این انتقاد به مجلس وارد باشد که چرا این لایحه با این اهمیت بالا با تأخیر فراوان در مجلس بررسی و تصویب شده است.

* لایحه موافقتنامه همکاری های امنیتی بین ایران و پاکستان به ۳ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون های شوراها و امور داخلی کشور و قضایی و حقوقی به عنوان کمیسیون های فرعی ارجاع شده بود.

* این لایحه ۱۱ فروردین ۹۲ در هیأت وزیران(دولت دهم) به تصویب رسیده بود و در تاریخ ۶ خرداد ماه ۹۲ از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابقمان در قالب یک لایحه به منظور طی مراحل قانونی به مجلس ارائه شده بود.

*همچنین کمیسیون امنیت ملی این لایحه را دوم مهر ماه ۹۲ به تصویب رسانده و گزارش آن را تقدیم مجلس کرده است و کمیسیون شوراها نیز آن را ۲۵ تیر ماه ۹۲ مورد بحثو بررسی قرار داده و تصویب کرده است.

* گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره لایحه مذکور ۹ مهر ماه ۱۳۹۲ یعنی ۷ روز پس از ارائه گزارش کمیسیون مذکور، در معاونت قوانین چاپ و تکثیر شده و در نوبت بررسی قرار گرفته است، حال جای این سؤال باقی است که چرا این تأخیر طولانی مدت درباره این لایحه با این اهمیت بالا از سوی هیأت رئیسه مجلس برای در دستور کار قرار دادن رسیدگی به آن صورت گرفته است؟!!

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار