|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۱۵

مصطفی پور در گفت وگو با فارس:

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ضمن محکوم کردن قطعنامه پارلمان اروپا، گفت: اروپائیان در مقام عمل اخیرا این قطعنامه را در ایران اجرا کردند، زمانی که با پاسخ قاطع مقامات ایرانی روبرو نشدند آن را در قالب قطعنامه در پارلمان اروپا تصویب کردند.

سجاد مصطفی پور عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، ضمن محکوم کردن قطعنامه پارلمان اروپا، گفت: تدوین و تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا تحت عنوان " راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران " در کمیته روابط خارجی و سپس در پارلمان اروپا در وهله اول دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان محسوب می شود.

مصطفی پور ادامه داد: اگرچه هر کشوری می تواند روابط خویش را با کشورهای دیگر تعریف کند ولی نمی تواند در امور داخلی و به نوعی مسائلی چون امنیت ملی و قوانین موجود آن اظهارنظر کند.

وی خاطر نشان کرد: در وهله دوم اتحادیه اروپا در تصویب این قطعنامه به عنوان مرجع عالی که درباره تمام کشورهای جهان اظهار نظر می کند عمل کرده است در حالیکه این اتحادیه متشکل از ۲۸ کشور اروپایی است و می تواند فقط درباره این کشورها چنین تصمیماتی را اتخاذ کند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: درباره چرایی تصویب قطعنامه ضد ایرانی مذکور باید گفت، رفتار سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از سیاست خارجی دولت یازدهم در طی چند ماه گذشته است.

مصطفی پور اظهار داشت: به نظر می رسد کمتر کسی یا کشوری در جهان باشد که از روابط تعاملی با جهان ناخشنود باشد و مسلما جمهوری اسلامی ایران خواستار روابطی مسالمت آمیز، برابر و تعاملی با کشورهایی غیرمحارب است ولی روابطی که در آن باعثنقض مسائل داخلی کشور شود و قوانین موجود را محترم نشمارد، نمی تواند مفید و سازنده باشد و این موضوعی است که باید مدنظر قرار بگیرد، چرا که تاریخ نشان داده است که نباید به هر قیمتی باب روابط با کشورهای جهان را گشود.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی گذرا به سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارج اتحادیه اروپا به تهران بیندازیم متوجه خواهیم شد که اروپائیان در مقام عمل این قطعنامه را در ایران اجرا کردند و زمانیکه با پاسخ قاطع مقامات ایرانی روبرو نشدند آن را در قالب قطعنامه در پارلمان اروپا تصویب کردند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در خاتمه افزود: سخنان اشتون در تهران درباره حقوق بشر، مسائل منطقه ای و موضوعات هسته ای و سپس دیدار با زنان فعال در فتنه همان چیزی بود که در قالب قطعنامه به تصویب رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار