|
|
کدخبر: ۱۵۴۷

رئیس جمهوری روسیه به ارتش این کشور دستور داده بزرگ ترین مانور نظامی تاریخ روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق را برگزار کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پایگاه خبری الشرق الاوسط اظهار کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داد بزرگ ترین مانور و آزمایش غافلگیرانه نظامی نیروهای مسلح ارتش روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در خاک این کشور برگزار شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بدون هیچ مقدمه ای به سرگی شویگو وزیر دفاع خود دستور داد بزرگ ترین مانور آزمایش امادگی دفاعی ارتش روسیه در تاریخ بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در شرق این کشور برگزار شود.

وزارت دفاع روسیه هم با صدور بیانیه ای در توضیح بیشتر این فرمان پوتین اعلام کرد؛ هدف از این رزمایش بزرگ نظامی تاریخ روسیه جدید این است که از میزان امادگی دفاعی نیروهای ارتش روسیه مطلع شویم و همچنین تلاش می شود بررسی کنیم با توجه به تسلیحات جدیدی که وارد سیستم نظامی ارتش روسیه شده آیا این ارتش قادر به استفاده صحیح از این مهمات و ادوات خواهند بود یا نخواهند بود.

دفتر اطلاع رسانی ارتش روسیه صبح امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ ارتش روسیه از صبح امروز در آمادگی کامل جنگی قرار گرفته است، آمادگی این نیروها به اندازه ای است که گویی هم اکنون روسیه قرار است از خاک خود در برابر حمله احتمالی دفاع کند.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه؛ این مانور نظامی قرار است تا یک هفته به طول بینجامد و کل شرق خاک روسیه را در بر خواهد گرفت.

گفتنی است در دستور مستقیم و فوری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه آمده است؛ به شما دستور داده می شود تا آمادگی نظامی و دفاعی ارتش روسیه در شرق خاک این کشور به صورت غافلگیرانه و فراگیر آزمایش شود و از این رو از شما می خواهم از ساعت یک بامداد امروز جمعه در سراسر بخش شرقی خاک روسیه آماده باش کامل جنگی اعلام کنید و تا یک هفته کامل نیروهای ارتش روسیه را برای بهره برداری و استفاده صحیح از جنگ افزار نظامی جدید روسیه آموزش و آماده سازید.

پوتین همچنین به وزارت دفاع روسیه دستور داده است، تا این وزارتخانه کشورهای غربی را از کیفیت و نحوه برگزاری این آزمایش و مانور بزرگ نظامی غافلگیرانه ارتش روسیه در شرق خاک این کشور مطلع سازند.

گفتنی است در این مانور و آزمایش بزرگ نظامی تاریخ روسیه جدید قرار است ۸۰ هزار نظامی و بیش از یک هزار عراده تانک و زرهی ارتش به همراه بیش از ۱۳۰ فروند جنگنده نظامی و ۷۰ فروند ناو و ناوچه نظامی شرکت خواهند داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار