|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۵۸

روحانی در دیدار نوروزی با مسئولان عالی قوه قضائیه:

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد گفت: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار نوروزی با مسئولان عالی قوه قضائیه، با اشاره به اهمیت اقدامات این قوه در راستای ایجاد اعتماد و امنیت برای مردم، گفت: جایگاه قوه قضائیه مهمترین جایگاهی است که مردم می توانند برای احقاق حقوق خود به آن اعتماد و تکیه کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب می شود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند، گفت: هرچه در انجام مسئولیت ها و حل دقیق مسائل بهتر و دقیق تر عمل کنیم، مردم با اعتماد بیشتر می توانند در مسیر سرمایه گذاری و توسعه کشور فعالیت کنند و در حقیقت قوه قضائیه می تواند بخش عمده ای از دغدغه های مردم را کاهش داده و رفع کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر مردم احساس کنند قوه قضائیه براساس قانون، انصاف و عدالت عمل می کند، اعتماد و امید آنها به آینده کشور خود و فرزندان شان بیشتر می شود.

روحانی با بیان اینکه به حق آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است، گفت: توقع به حق مردم در جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ موردی را در عملکرد قوه قضائیه به جز رعایت حق و عدل نبینند.

وی با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، قدرت اثرگذاری یک کشور را در مسائل منطقه ای و جهانی با اهمیت توصیف و تصریح کرد: ما همچنان که در مواضع خود قاطعیت داشته و بر آنها ایستادگی می کنیم باید قدرت ملی را بالا ببریم و منافع ملی شرایط آینده کشور را مدنظر قرار داده و به دنبال ارتقاء قدرت واقعی کشور باشیم.

روحانی اضافه کرد: قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی وحدت و انسجام میان قوا و مسئولان کشور را یکی از پایه های اصلی قدرت کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: همه باید در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب با انسجام حرکت کرده و از اقداماتی که موجب تخریب روابط قوا می شود، جلوگیری و پرهیز کنیم.

در این دیدار همچنین مسئولان عالی قوه قضائیه ضمن تبریک سال جدید به رئیس جمهور و تشریح و تبیین عملکرد خود در حوزه های مختلف قضایی، پیشنهاداتی در راستای تعامل هر چه بهتر دولت و قوه قضائیه در راستای حل برخی از مسائل و مشکلات ارائه کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار