|
|
کدخبر: ۱۵۵۲۰۲

حجت الاسلام طاهری در نطق میان دستور:

نماینده مردم گرگان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه اخیر خود ماهیت پلیدش را آشکار کرد، گفت: از دولت انتظار می رفت در قبال این قطعنامه موضع قاطع تری اتخاذ کند که متأسفانه چنین موضعی ندیدیم

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک روز ملی فناوری هسته ای و نیز روز هنر اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و شهید علی صیادشیرازی گفت: فناوری هسته ای یک افتخار ملی است.

وی با تأکید بر اینکه این فناوری متعلق به هیچ جناحی نیست گفت: چرا دولت برای گرامیداشت این روز اقدامی نکرد و در سخنان آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس نیز سخنی از این روز بزرگ برده نشد؟

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد: مسئولان با مدیریت جهادی به ایفای مسئولیت پرداخته و دستگاه های مسئول بکوشند که سال متفاوتی در این مقوله داشته باشیم.

طاهری با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه اخیر خود ماهیت پلیدش را آشکار کرد تصریح کرد: از دولت انتظار می رفت در قبال این قطعنامه موضع قاطع تری اتخاذ کند که متأسفانه چنین موضعی ندیدیم.

وی از دیدار برخی مسئولین دولتی در آغاز سال جدید با بعضی فعالان فتنه سخن گفت و عنوان کرد: آیا این است پاسخگویی به ندای مقام معظم رهبری؟ آنها به جای اینکه به فکر حل معضل گرانی باشند به دنبال حاشیه سازی هستند.

نماینده مردم گرگان در مجلس به قضیه اخیر گروگانگیری در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در این باره شنیده می شود که بعضی می گویند افراد خاصی در این راستا مؤثر واقع شدند؛ سؤال این است اگر این افراد چنین نفوذ بالایی دارند چرا تا الان از رخ دادن چنین اتفاقات مکرری جلوگیری نکردند تا شهروندان شیعه و سنی ما قربانی شرارت های اشرار نشوند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات استان گلستان اشاره کرد و با اشاره به اینکه آمار ۴ درصدی بیکاری در استان گلستان که از سوی مرکز آمار ارائه شده با واقعیت همخوانی ندارد گفت: افزایش میزان اشتغال و تسهیلات برای ازدواج جوانان و عدالت بیشتر در زمینه استخدام جوانان در مشاغل دولتی از ضرورت های استان گلستان است.

طاهری بر تلاش وزارت راه برای چهار بانده کردن جاده های این استان و ایجاد دوربرگردان تاکید کرد: وزارت کشور بر کمک خود به شهرداری های استان بیفزاید و اعتبارات بیشتری از سوی دولت برای بهسازی جاده های روستایی اختصاص یابد. همچنین اعتبارات بیشتری نیز برای پرداخت مطالبات روستاییان استان مورد نیاز است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار