|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۰۷

معاون رئیس جمهور خبر داد

معان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: از محل هدفمندی یارانه ها ۱۱ هزار میلیارد ریال برای کاهش آلودگی مناطق صنعتی اختصاص داده شده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز بوشهر، محمدباقر نوبخت صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: به منظور کاهش آلودگی هوا در مناطقی نظیر بوشهر که از مناطق صنعتی با آلودگی هوا مواجه هستند دولت مصمم است که با بودجه اختصاص داده شده به محیط زیست این آلودگی ها را به حداقل برساند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ادامه داد: دولت از محل هدفمندی یارانه ها ۱۱ هزار میلیارد ریال به محیط زیست اختصاص داده تا در کاهش آلودگی مناطق صنعتی اقدام کند و بدون شک بوشهر نیز از این اعتبار سهمی را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای حل مشکل نخلداران استان بوشهر که در سال جاری موفق به فروش ۴۰ هزار تن خرمای خود نشده اند تصمیم دارد زمینه فروش محصولات نخلداران را فراهم کند.

نوبخت یادآور شد: با توجه به مسئله ذائقه مصرف کنندگان گذاشتن خرما در سبد غذایی خانوار باید مورد کارشناسی و بررسی قرار بگیرد ولی در شرایط فعلی گذاشتن خرما در سبد غذایی خانوار به منظور تسهیل در فروش خرمای نخلداران امکان پذیر نیست ولی دولت این آمادگی را دارد تا با واگذاری تسهیلات به سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در صنایع بسته بندی خرما هستند کمک شایانی به فروش خرمای نخلداران داشته باشد.

وی در ارتباط با اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور نیز اظهار داشت: در ارتباط با راه آهن نمی توانیم وعده دهیم ولی با هدف اجرای شدن این طرح دولت نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از طرق فاینانس طرح راه آهن شیراز بوشهر را اجرا کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسیر احداثراه آهن شیراز بوشهر نیز باید بازنگری و مورد کارشناسی قرار بگیرد و با اتمام کارهای مطالعاتی آن این امر از محل منابع فاینانس محقق خواهد شد.

نوبخت در ارتباط با نیروهای استخدامی استانداری نیز اظهار داشت: افرادی که مراحل قانونی استخدام را گذرانده اند مشکلی برای استخدام آنها وجود ندارد فقط باید اعتبار لازم وجود داشته باشند تا نیروهایی که مراحل قانونی استخدام را گذرانده اند به دستگاه های مربوطه جذب شوند.

وی ادامه داد: موضوع بندر آزاد شدن بوشهر نیز همچنان باید در جلسه هیئت وزیران مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد و در صورت موافقت هیئت وزیران به تصویب خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت موفق به دادن لایحه بودجه سال ۹۳ به مجلس شد ابراز داشت: با تصویب لایحه بودجه ۹۳ در مجلس ۲۰ آیین نامه بودجه سال جاری نیز در مجلس به تصویب رسیده است.

انتهای پیام / ۶۶۰۰۶ / خ۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار