|
|
کدخبر: ۱۵۷۴۰۶

بت کلیا در دیدار جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی:

نماینده اقلیت های دینی در مجلس در دیدار با جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ادیان الهی مسیحیت، یهودیت و زرتشت به رسمیت شناخته شده اند و پیروان آنها با صلح در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

به گزارش حوزه پارلمانیخبرگزاری فارس، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی که امروز یکشنبه(۲۴/۱ / ۹۳) صورت گرفت با اشاره به زندگی تاریخی و دیرینه پیروان ادیان ابراهیمی در ایران و کنار برادران مسلمان ضمن تشریح فعالیت های نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همواره در طول سالیان گذشته اقوام، گروه ها و مذاهب مختلف در ایران در صلح و نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

وی در همین راستا افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ادیان الهی مسیحیت، یهودیت و زرتشت به رسمیت شناخته شدند و پیروان آنها با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

بت کلیا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین حقوق پیروان ادیان الهی اشاره و خاطرنشان کرد: با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دیه غیرمسلمان با مسلمان برابر شده است.

در این دیدار همچنین بیگلریان نماینده ارامنه جنوب، خانلری نماینده ارامنه شمال و اختیاری نماینده زرتشتیان نیز حضور داشتند و در سخنانی به تشریح جایگاه و موقعیت اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار